Silverstone – cursă dominată de Alonso dar căștigată de Webber

0
267

A noua etapă din calendarul F1 a fost găzduit de Marea Britanie și legendarul circuit de la Silverstone. O etapă în care Fernando Alonso a dominat dar a fost trădat de pneuri pe final. După o sesiune de calificări desfășurată pe o ploaie infernală, ploaie care a ccondus la neutralizarea sesiuni pentru mai bine de o oră, duminică a ieșit soarele pe Silverstone. Din prima poziție a grilei a plecat Alonso, urmat de Webber, Schumacher și Vettel. Previziunile că va fi un duel Ferrari-Red Bull au fost corecte, cei de la McLaren nu prea s-au văzut, singurii care au dovedit un ritm similar de cursă fiind piloții de la Lotus.

Red Bull. Mark Webber – locul 1, Sebastian Vettel – locul 3

Webber a luat startul cu pneuri soft, pentru ca mai apoi să încalțe două seturi de pneuri hard. De menționat că pe circuitul britanic pneurile de compoziție dură s-au dovedit soluția câștigătoare atât din punct de vedere al anduranței cât și al aderenței oferite. Pneurile soft fiind un coșmar pentru marea majoritate a piloților. Cu al doilea set de pneuri hard, Webber a fost capabil să recupereze în ultima parte a cursei avansul de aproape 5 secunde avut de Alonso, și cu patru tururi înainte de final a trecut de spaniol. Vettel a urmat aceiași strategie, dar a pierdut timp la startul cursei în pluton, iar la final a trebui să se mulțumească cu a treia poziție.

Ferrari/ Fernando Alonso – locul 2, Felipe Massa – locul 4

Alonso a profitat de prima poziție pe grilă, a luat un start perfect și a condus 48 de tururi din cele 52 programate. Spaniolul a avut o strategie inversă față de Webber, a plecat pe o compoziție de pneu dură, a utilizat același pneu și la prima schimbare, pătrând pentru final versiunea soft. Nu a mai fost capabil să mențină același ritm cu pilotul Red Bull. Massa a surprins cu poziția a patra la final, după ce s-a luptat mai tot timpul cursei cu Vettel și Schumacher.

Lotus/ Kimi Raikkonen – locul 5, Romain Grosjean – locul 6

Monoposturile Lotus s-au dovedit cele mai rapide pe finalul etapei britanice. Kimi nu a mai avut timp să-l ajungă pe Massa, Iar Grosjean a plătit tributul unui debut de cursă ceva mai agitat și a faptului că pneurile soft au fost un dezastru în debutul etapei. Totuși performanța celor doi piloți a permis echipei Lotus să treacă în fața McLaren în clasamentul pe echipe.

Mercedes/ Michael Schumacher – locul 7, Nico Rosberg – locul 15

Schumacher a reușit la start să își păstreze poziția a treia. Deși mai lent decât Webber și Alonso, s-a dovedit a fi extrem de greu de depășit de restul piloților adunați în spatele său. În finalul cursei a reușit să-l ajungă pe hamilton și să îl depășească. Rosberg a avut un ritm bun de cursă până la a doua oprire la boxe când a fost nevoit să întârzie datorită unor probleme la prinderea roții stânga față.

Williams/ Bruno Senna – locul 9, Pastor Maldonado – locul 16

De această dată Bruno Senna a fost pilotul care a adus puncte pentru Williams, Maldonado având ceva de împărțit cu Perez la finele liniei drepte unde se putea folosi DRS-ul. Perez a abandonat, Maldonado a continuat dar este mai sărac cu 10.000 euro, atât au decis oficialii că trebuie să plătească pentru faptul că a produs o nouă coliziune pe circuit, asta după ce l-a scos la Valencia pe Hamilton din cursă.

McLaren/ Lewis hamilton – locul 8, Jenson Button – locul 10

McLaren în mod cert dorește să uite acestă cursă, nu a făcut o figură prea frumoasă acasă. Ambii piloți s-au plâns de lipsa aderenței, Button declarând chiar că monoposturile Sauber și Williams au fost mai rapide în cursă decât ei. Echipa McLaren a ajuns pe locul patru în clasamentul pe echipe, înaintea etapei britanice fiind pe locul secund.

Sauber/ Kamui Kobayashi – locul 11, Sergio Perez – abandon

Povestea lui Sergio Perez deja o știți. Kobayashi se poate lăuda cu faptul că a ”tăvălit” jumătate din echipa de mecanici în urma unei intrări curajoase la boxe. Pentru această distracție a fost amendat cu 25.000 euro.

Force India/ Nico Hulkenberg – locul 12, Paul di Resta – abandon

Paul di Resta și Grosjean au avut ceva de împărțit în debutul cursei, monoposturile celor doi piloți atingându-se. În final Grosjean a continuat cursa, di Resta a abandonat cu pană la roata dreapta spateși monopostul avariat după puțin offroad și contact cu un zid de pneuri. Hulkenberg avea locul 9 în buzunar, dar presiunea pusă de Senna asupra lui l-au determinat să greșească pe finalul cursei. Doar locul 12 pentru el.

Toro Rosso/ Daniel Ricciardo – locul 13, Jean-Eric Vergne – locul 14

O cursă bună pentru cei doi piloți, singur satisfacție fiind probabil faptul că în clasamentul celui mai rapid tur de pistă în cursă australianul a avut al optălea timp, iar Jean-Eric al zecelea.

Caterham/ Heikki Kovalainen – locul 17, Vitaly Petrov – abandon

Pentru pilotul rus lucrurile au fost simple, nu a reușit să pornească de pe grilă. Probleme la motor. Kovalainen așteaptă următoarele evoluții ale monopostului.

Marussia/ Timo Glock – locul 18, Charles Pic – locul 19

Probabil toți membrii echipei erau cu gândul la starea gravă a pilotului de teste maria De Villota. Acesta a suferit un grav accident, starea ei fiind în continuare extrem de gravă. Ambii piloți au fost bucuroși că au dovedit un ritm de cursă mult superior celor de la HRT și se apropie de performanța celor de la Caterham.

HRT/ Pedro de la Rosa – locul 20, Narain Karthikeyan – locul 21

O cursă normală pentru piloții HRT, o cursă în care s-au chinuit să nu îi jeneze prea tare pe cei din top.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.