autoindustry.ro Web analytics

Publicat la: lun, nov. 1st, 2021

Cererea pentru mașini second hand în Europa crește, pe măsură ce criza semiconductorilor continuă

Pe fondul penuriei globale de semiconductori, vânzătorii de mașini second hand din Europa se bucură de o pronunțată creștere a cererii. Potrivit indicelui valorii vehiculelor uzate din Manheim din Atlanta, Georgia, compilat de Cox Automotive, prețurile pentru automobilele la mâna a doua au crescut cu 19% la nivel global, pe o bază anuală până în august, iar în Danemarca, spre exemplu, scumpirile au înregistrat un nivel chiar și de până la 30%. Nici România nu face excepție, piața auto SH de la noi înregistrând o creștere semnificativă, chiar și cu 25% pentru unele modele populare pe piața autohtonă. 

Creșterea prețurilor pentru vehiculele uzate este rezultatul unei cereri fără precedent pentru mașinile second-hand, în condițiile în care timpul de așteptare pentru livrarea unei mașini noi poate ajunge chiar și la 12 luni! În Regatul Unit, de pildă, potrivit unui raport întocmit de AutoTrader, mașinile cu o vechime de până la un an se vând, în unele cazuri, la prețuri mai mari decât ar costa de noi.

Concret, vom lua ca exemplu situația unei mașini second-hand, de tip SUV, model destul de răspândit în România, cu o vechime medie de 4 ani, al cărui preț pornește de la 15000€ minim până la 24000€ maxim, deci un preț mediu de 19500€. Același model, același an, în Germania, în schimb, este mai ieftin cu diferențe cuprinse între 3000-5000€. De ce nu ar trebui să cumpărați acum un automobil second-hand, în România? În primul rând, acesta este mai scump cu cel puțin 25% (uneori chiar și cu 40%). Apoi se adaugă  dobânda la un leasing, astfel că pentru 19000€ imprumutați avem un avans de aproape 4000€, suma împrumutată este de 15000€, pe 5 ani, cu dobândă, se returnează aproape 20000€, se mai adaugă și CASCO pe durata leasing-ului, alte 2500€ (o medie de 500€/an) și tragem linie, peste 5 ani, vom deține un SUV a cărui valoare reală pe piață va fi undeva la 9-10000€, pentru care s-a plătit 26-27000€.

Așa cum am scris și mai sus, în România, majoritatea mașinilor achiziționate sunt second hand, mașinile noi fiind prea scumpe pentru bugetul unui român obișnuit. Însa, conform specialiștilor, după ce situația va reveni la normal, valoarea mașinilor second hand se va stabiliza. Cei care plătesc acum o mașină la mâna a doua, cu un preț de 25-40% mai mare, vor fi de 2 ori mai afectați atunci când vor încerca să vândă autovehiculul peste 5-6 ani, luând în calcul, evident, și deprecierea normală a mașinii.

Soluția corectă din punct de vedere economic este fie să așteptați pentru o mașină nouă, chiar dacă pentru ea va trebui să mai scoateți niște bani din buzunar, fie, soluția rapidă, dacă chiar aveți nevoie urgentă de un autoturism fie el și la mâna a doua, recomandăm achiziționarea sa din Germania sau alte țări UE, unde prețul lor este, oricum, mai mic față de prețurile practicate în România. Și, cel mai important, musai, faceți asta DOAR în situația în care puteți achita integral acel automobil.  

Displaying 2 Comments
Have Your Say
  1. […] Concret, vom lua ca exemplu situația unei mașini second-hand, de tip SUV, model destul de răspândit în România, cu o vechime medie de 4 ani, al cărui preț pornește de la 15000€ minim până la 24000€ maxim, deci un preț mediu de 19500€. …. citește continuarea aici […]

  2. […] Concret, vom lua ca exemplu situația unei mașini second-hand, de tip SUV, model destul de răspândit în România, cu o vechime medie de 4 ani, al cărui preț pornește de la 15000€ minim până la 24000€ maxim, deci un preț mediu de 19500€. …. citește continuarea aici […]

Lasă un comentariu

XHTML: You can use these html tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>