Toyota Motor Company, Volkswagen Group și General Motors ocupă primele trei locuri în vânzările globale de autoturisme, exact în această ordine, cu peste 7 milioane de autovehicule vândute de fiecare grup în primele 9 luni ale anului. Dacă General Motors a fost nevoită să se resemneze, pentru o vreme, cu locul al treilea, japonezii și grupul german își dispută prima poziție la nivel mondial, într-un context nefavorabil pentru amândouă.
Totyota își păstrează poziția de lider global în producția și vânzările de autovehicule, în ciuda ofensivei agresive pe care a lansat-o Volkswagen Group în urmă cu câțiva ani. Anul 2016 ar fi putut fi un moment de schimbare a liderului, însă uriașul scandal al motoarelor diesel în care a fost implicată compania germană a făcut imposibilă o creștere similară cu cea de anul trecut. Din fericire pentru mărcile din grupul VAG, nici japonezii nu se simt prea bine, ei aflându-se pe un trend descrescător pe toate piețele, după 9 luni. La jumătatea anului, VW depășise cu doar câteva
Toyota, scădere 1,5%
Toyota Motor Company a vândut 7,489 milioane de autovehicule la nivel mondial, în scădere de la 7,892 milioane de autovehicule vândute în 2014 în perioada ianuarie – septembrie. Atât marca-locomotivă, Toyota, cât și Daihatsu și Hino, au înregistrat scăderi în intervalul de timp analizat. Scăderea grupului japonez este mai mare decât anticipaseră la începutul acestui an, când au prognozat o scădere de maxim 1%, în special din cauza scăderilor pe piața de origine, Japonia.
Vânzări TMC | Toyota | % | Daihatsu | % | Hino | % | Total Sales | % |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Outside Japan | 5.637.000 | 0.8 | 137 | -12.2 | 78 | -2 | 5.852.000 | 0.4 |
Worldwide | 6.772.000 | -0.5 | 603 | -12 | 124 | 1.5 | 7.498.000 | -1.5 |
VW – creștere pe piața din SUA, în pofida scandalului “diesel”
Volkswagen Group a vândut 7,430 milioane de autovehicule, în scădere cu exact același procent ca și japonezii, 1,5%, față de anul trecut, când erau livrate clienților 7,541 milioane de autovehicule aparținând mărcilor grupului german. VW a suferit în special de pe cele mai mari piețe BRIC, altădată țări cu potențial de creștere. Astfel, Rusia, aflată în plină criză, America de Sud (în special Brazilia) și China au adus toate trei scăderi pentru VAG, făcând dificilă cursa de urmărire a rivalilor japonezi. O observație pentru piața din SUA, care a generat creștere pentru mărcile VAG, în ciuda declanșării scandalului motoarelor diesel.
Vânzări VW Group | Sept 2015 | Sept 2014 | (%) | Ian.-Sept. 2015 | Ian.-Sept. 2014 | (%) |
---|---|---|---|---|---|---|
Europe | 375.1 | 361.3 | +3.8 | 3,073,900 | 2,970,600 | +3.5 |
Western Europe | 323.4 | 309 | +4.7 | 2,622,300 | 2,471,200 | +6.1 |
Germany | 106.7 | 105.1 | +1.5 | 971.2 | 928.5 | +4.6 |
Central and Eastern Europe | 51.6 | 52.4 | -1.4 | 451.6 | 499.4 | -9.6 |
Russia | 15.4 | 20.8 | -26.0 | 127.3 | 204 | -37.6 |
North America | 74.8 | 70.6 | +6.0 | 693.1 | 655.1 | +5.8 |
USA | 48.1 | 44.8 | +7.3 | 453.5 | 439.6 | +3.2 |
South America | 48.2 | 72.2 | -33.3 | 439.7 | 586.4 | -25.0 |
Brazil | 31.3 | 57.3 | -43.7 | 308.6 | 463.6 | -33.4 |
Asia-Pacific | 353.7 | 356.7 | -0.9 | 2,878,200 | 3,003,300 | -4.2 |
China | 318.4 | 320.8 | -0.8 | 2,578,200 | 2,720,000 | -5.2 |
Worldwide | 885.3 | 898.7 | -1.5 | 7,430,800 | 7,541,800 | -1.5 |
GM, locul al treilea
General Motors nu mai este un challenger pentru Toyota de doi ani, fiind depășită de Volkswagen la finele lui 2013. Compania americană, care a retras din Europa cel mai popular brand al său, Chevrolet, nu a mai depășit pragul de 10 milioane de autovehicule și nu pare să o facă nici anul acesta. Pe primele 9 luni GM a vândut 7,151 milioane de vehicule, în scădere cu 1,3% față de anul trecut, când vindea 7,245 milioane de vehicule. Spre deosebire de rivalii săi, GM nu construiește și nu vinde camioane. Vânzările GM includ și marca chineză Wuling (1 milion de vehicule în cele 9 luni).
Vânzări GM | Q3 | % | Total Sales | % |
---|---|---|---|---|
GM North America | 930.758 | 5.2 | 2.685.342 | 4.9 |
GM Europe | 28.769 | 1.1 | 898.236 | -6.3 |
GM South America | 150.142 | -30.8 | 485.557 | -24.4 |
GM International | 191.847 | -10.3 | 589.854 | -6.6 |
GM China | 773.226 | -4.2 | 2.492.428 | 1.6 |
Total | 2.333.663 | -3.1 | 7.151.417 | -1.3 |
Războiul mărcilor: Toyota vs. VW vs. Chevrolet
Dacă la nivel de companie există un echilibru între cei trei giganți ai industriei de autovehicule, mărcile pe care se bazează vânzările celor trei au volume deloc comparabile. Toyota, marca sub care se vând aproape toate autoturismele grupului japonez, a livrat aproximativ 6,5 milioane de vehicule în toată lumea, în timp ce Volkswagen, marca-fanion a germanilor, a vândut numai 4,5 milioane de autoturisme. La rândul lor, cei de la Chevrolet au reușit să vândă cu mult mai puține autovehicule, respectiv 3,3 milioane.
Analizele din acest moment arată că toate cele trei grupuri vor menține un ritm în scădere față de anul trecut, de aproximativ 1,4 – 1,5 %, existând riscul ca niciuna dintre cele trei companii să nu mai depășească pragul de 10 milioane de vehicule vândute. Singura care ar putea depăși acest nivel ar putea fi Toyota, cu doar câteva mii de mașini.
Este posibil ca vw sa nu fie nici macar pe 3, dapai pe 2. Competitia este acerba si cei care fac greseli, pierd, daca va amintiti “greseala” cu emisia de noxe de la vw?