Dacia are parte de o versiune de excepție, ultrasportivă, a modelului Sandero, una care îi face pe fanii mărcii să viseze. Mașina are un motor turbo de 265 de cai-putere și a fost realizată de producător de kituri de competiție.
Dacia Sandero cu un motor de 265 CP este o poveste adevărată, care demonstrează că marca românească ar putea, dacă ar vrea, să producă și mașini sportive. O versiune echipată cu un motor de 1.6 litri turbo, cu puterea incredibilă de mai sus și cu tracțiune integrală, va participa la Raliul de la Monte Carlo, în luna ianuarie, în prima etapă a Campionatului Mondial de Raliuri – WRC. Pe 22 ianuarie, la linia de start, mașina Dacia Sandero R4 va fi condusă de un echipaj format din pilotul Ermanno Dionisio, din Italia, care are 60 de ani și pilotează din 1978, și copilotul Fabio Grimaldi.
Anul trecut, Dionisio a participat la același raliu cu un Peugeot 208 R2. Echipa celor doi, cea care a preparat Dacia Sandero pentru WRC, este din Spania, ASM Motorsport, o echipă prestigioasă care a decis în urmă cu aproape doi ani să-și creeze o divizie pentru a participa la clasa R4, nou înființată de FIA. Echipa a semnat un contract cu furnizorul Oreca, cel care a creat kitul de R4, disponibil pentru orice mașină. Clasa R4 are același motor, 1.6 litri, 265 CP, cutie secvențială în 5 trepte și tracțiune integrală.
Prima versiune Dacia Sandero echipată cu kitul WRC pentru clasa R4 a fost finalizată în acest an, după 12 uni de dezvoltare și teste, fiind gata de competiții în sezonul trecut. Printre transformările la care a fost supusă Dacia Sandero se numără nu doar motorul și cutia, ci și caroseria, prin rigidizare, suspensiile, kitul aerodinamic, sistemul de răcire, instalația electrică, direcția și altele.
Scopul introducerii Dacia Sandero în această poveste a raliurilor este similar cu cel al introducerii acestei clase, R4: reducerea costurilor pentru echipele care vor să participe la competiția cea mai cunoscută. Potrivit specialiștilor, Dacia Sandero R4 este mai lentă cu numai o jumătate de secundă pe kilometru față de de o mașină din clasa R5, clasa de top din WRC, iar costurile au scăzut cu 50% față de cele din R5. Un automobil R5 costă între 100.000 și 200.000 de euro, la care se adaugă costurile de participare la fiecare etapă.
Dacia Sandero R4 se află într-o companie selectă, o altă mașină aleasă de echipa ASM Motorsport fiind Ford Fiesta MK8, o mașină cu mult mai scumpă decât modelul românesc.
Dacia va lansa anul viitor, în toamnă, o nouă generație Sandero, dezvoltată pe noua platformă de CMF-B a Alianței Renault Nissan Mitsubishi.