Să începem, în primul rând, cu începutul, pentru că Purosangue chiar marchează începutul unei noi ere pentru scuderia căluțului cabrat: Primul Ferrari cu patru uși și patru locuri. Și, datorită dimensiunilor sale, mulți ar fi tentați să-l includă în categoria SUV. Ei bine, nu! Ferrari Purosangue nu este un SUV. În primul rând, Ferrari construiește mașini învăluite în misticitate, fiecare model având un ADN sportiv legendar, sub caroserie. La fel, Purosangue, cu aura sa mistică și comportamentul extrem de sportiv, nu este un SUV! Este o definiție a unui nou standard. Pentru că Purosangue e mașina despre care cei de la Ferrari au spus ca nu o vor construi niciodată. Și, totuși, au făcut-o!
Dacă ar fi să ne luăm după acronim, Ferrari Purosangue ar fi, probabil, cel mai pur și mai autentic SUV (Sports Utility Vehicle). E cu adevărat o mașină clasică, sportivă, care, în plină goană a electrificării, păstrează rafinamentul unui motor pe benzină, V12 aspirat, de 6.5 litri și 715 CP. Motorul este amplasat central, față, iar cutia de viteze, automată cu 8 rapoarte și dublu ambreiaj, este plasată central-spate, fapt ce conferă o distribuție a greutății de 51-49%, mai apropiată de cea a unei mașini sport decât de cea a unui SUV. În afară de asta, câte SUV-uri mai accelereaza de la 0 la 100 km/h în mai puțin de 3,5 secunde? Purosangue o face în 3.3 secunde, iar cei de la autodata.net susțin chiar în 3.1 secunde.
Chiar și așa, când (dacă) vei conduce un Ferrari Purosangue, nu vei simți, probabil, aceleași emoții ca într-un Ferrari F-40, dar cu siguranță vei zâmbi, experimentând ceea ce inginerii de la Maranello au fost în stare să creeze. Una dintre inovațiile lor pentru Purosangue este suspensia, adaptivă (standard) și folosește câte un motor electric, prevăzut cu un sistem de supapă cu bobină activă și amortizor hidraulic, în fiecare colț al mașinii, care aplică forță amortizoarelor în timpul manevrelor din viraje, pentru a controla rularea caroseriei. Ca atare, Purosangue nu are nevoie de bare anti-ruliu tradiționale, iar rezultatul este mai puțină rulare a caroseriei și o abordare incredibilă a oricărei curbe. Nu mai spunem că Purosangue oferă și direcție integrală (da, toate cele patru roți sunt direcționale!).
Nu vom plictisi cititorii noștri cu mai multe detalii tehnice. Vorbim, totuși, despre un Ferrari, drept urmare, totul este la superlativ, inclusiv prețul. Bine, până la urmă, nici despre preț nu vom scrie nimic, pentru că suntem siguri că știți deja, dacă sunteți pasionați de mașini, Ferrari este, fără doar și poate, cel mai notoriu și exclusivist brand auto. Și, cine deține un Ferrari în garaj, face deja o declarație. Nici Purosangue nu face excepție de la regulă. Deși are ca rivale mașini precum Lamborghini Urus, Porsche Cayenne Turbo, Aston Martin DBX și lista poate continua chiar și cu Bentley Bentayga ori Rolls Royce Cullinan, putem spune că Purosangue este, la acest moment, cel mai Sports Utility Vehicle dintre SUV-uri, în ciuda faptului că producătorul italian suține că nu este un SUV!