Toyota nu aderă la curentul turbo și lansează o nouă gamă de motorizări aspirate pe benzină, înzestrate cu tehnologii revoluționare de eficientizare și reducere a consumului. În total, 14 motoare noi vor sosi pe piață până în 2015, treptat, în compania viitoarelor modele nipone.
Secretele noii linii de motoare sunt raportul de compresie ridicat, de 13,5:1 (mai mic decât cel afișat de Mazda, însă), galeria de admisie cu o formă inedită, capabilă să creeze un efect turbionar în interiorul camerelor de ardere, admisia variabilă cu acționare electrică și sistemul EGR de recirculare a gazelor răcit. O altă particularitate este ciclul de funcționare Atkinson, folosit până acum doar în cazul modelelor hibride ale casei nipone. Acesta se traduce printr-o combustie mai eficientă, dar și printr-un nivel de putere maximă sensibil mai mic.
Primii beneficiari ai acestei colecții impresionante de tehnologii vor fi două unități de cilindree redusă, de 1 și 1,3 litri. Ambele sunt creditate cu atingerea unei eficiențe termice de 37, respectiv 38%, precum și un consum redus cu până la 30%, în combinație cu sistemul start&stop standard.
Treptat, noile tehnologii vor fi implementate pe întreaga gamă de motorizări aspirate ale companiei nipone, inclusiv pe versiunile de cilindree mai mare. Astfel, Toyota merge contra curentului și respinge zvonurile revenirii la motoarele turbo pentru care era faimoasă în anii 80.
[…] inceputul anului viitor acesta sa intre in productie de masa. In paralel au mers deocamdata si cu dezvoltarea motoarelor aspirate de cilindree mica pe benzina de inalta compresie , care spre deosebire de cele europene sunt mult mai performante datorita utilizarii mult mai […]
[…] noi tehnologii de recuperare a acestei energii risipite (ciclul de functionare Atkinson) Toyota a reusit sa produca niste motoare aspirate de inalta compresie care obtin deja performante peste cele Turbo fabricate […]