autoindustry.ro Web analytics

Publicat la: lun, ian. 14th, 2013

Lista premierelor de la Salonul Auto de la Detroit (NAIAS 2013)

Timp de două săptămâni, Salonul Auto de la Detroit (North American International Auto Show 2013) va polariza atenţia şi interesele întregii planete în materie de automobile. NAIAS 2013 îşi va deschide oficial porţile pe 14 ianuarie, primele două zile fiind dedicate exclusiv presei.

După o redresare spectaculoasă a pieţei americane, constructorii locali, dar şi cei europeni sau asiatici şi-au recăpătat entuziasmul, fiind hotărâţi să surprindă asistenţa cu o avalanşă de modele noi şi concepte avangardiste. AUTOBIS vă prezintă lista completă a noutăţilor care vor debuta la Detroit.

Acura: MDX

Divizia de lux a japonezilor de la Honda va prefigura noua generaţie a crossoverului full-size MDX. Apropiat de versiunea finală de serie, conceptul lansat la Detroit continuă tema de design inaugurată anul trecut de ILX şi RLX şi îşi propune să acapareze o felie consistentă din segmentul SUV-urilor de lux cu şapte locuri pe pieţele din Asia şi Orientul Mijlociu.

Audi: RS6, SQ5

Salonul de la Detroit va fi rampa de lansare pentru noile modele de performanţă SQ5 şi RS6. Dacă pe Bătrânul Continent, modelul de vârf al gamei Q5 este propulsat de un diesel de 349 CP, pentru piaţa americană Audi va apela la serviciile unui V6 TFSI supraalimentat de 3 litri, care produce 354 CP şi 470 Nm.

Cea mai puternică declinare a lui A6, RS6, va fi oferită în două versiuni de caroserie, sedan şi Avant, în compania unui V8 bi-turbo de 4 litri, cu sistem COD de dezactivare parţială a cilindrilor, acelaşi motor folosit şi de Audi S8. Puterea şi cuplul maxim au crescut însă până la 560 CP şi 700 Nm, RS6 Avant păstrându-şi titlul de cel mai rapid break de serie din lume. Alte modele: R8 V10 Plus, RS5 Cabriolet.

BMW: Seria 4 Concept, Z4 Facelift

Vedeta standului BMW va fi conceptul viitoarei Serii 4 Coupe. Succesul Seriei 6 a inspirat repoziţionarea noilor derivate sportive ale Seriilor 1 şi 3 şi, totodată, apariţia noilor Serii 2 şi 4. Diferenţa de preţ dintre Seria 3 cu patru uşi şi noua Serie 4 Coupe va fi de aproximativ 3000-5000 de euro, în cazul unor motorizări şi echipări echivalente. Modelul expus la Detroit este, oficial, un concept, dar tranziţia la versiunea de serie va fi una extrem de lină.

O altă premieră importantă este versiunea restilizată a roadsterului Z4. La nivel estetic, modificările sunt minore, capetele de afiş fiind transmisia automată ZF cu opt rapoarte şi noua versiune entry-level sDrive18i, echipată cu un motor turbo de 2 litri şi 156 CP.

Surpriza BMW pentru Salonul Auto de la Detroit ar putea fi, însă, conceptul viitorului X4, fratele mai mic al lui X6. Premiera lui X4 nu a fost confirmată oficial.

Cadillac: ELR

Versiunea de lux a gemenilor Volt/Ampera va propune o finisare demnă de clasa premium şi un design mult mai dinamic. Noul ELR va fi disponibil doar sub formă de coupe, o variantă cu patru portiere nefiind inclusă în planurile de viitor ale constructorului american. Din punct de vedere tehnic, ELR va fi identic cu fraţii săi generalişti, oferind aceeaşi autonomie.

Chevrolet: Corvette, Silverado

Favoritul local al Salonului de la Detroit va fi noul Corvette C7. Ajuns la cea de-a şaptea generaţie, legendarul model american cu o istorie de peste şase decenii va emite, pentru prima dată, pretenţii globale, adresându-se unei clientele mult mai tinere şi contestând supremaţia unor modele sportive de top precum Porsche 911 sau Nissan GT-R. Sub capota noului C7 va “bate” o inima tipic americană, un V8 de 6,2 litri care va dezvolta 450 CP şi va propulsa noul ‘Vette de la 0 la 100 km/h în mai puţin de 4 secunde.

Un alt model crucial pentru finanţele gigantului american GM este pick-up-ul full-size Silverado, rivalul eternului best-seller Ford F-150. Marile noutăţi sunt motorizările V6 şi V8 de ultimă generaţie. Accentul a fost pus pe eficienţă, consumul de carburant fiind drastic diminuat odată cu adoptarea tehnologiei de dezactivare parţială a cilindrilor şi a noii cutii automate cu şase trepte.

Hyundai: HCD-14 Concept

Conceptul expus la Detroit ilustrează direcţia de design aleasă pentru succesorul modelului de lux Genesis şi ne trimite, în acelaşi timp, cu gândul la un posibil derivat sportiv, concurent direct pentru coupe-urile de lux cu patru portiere europene, Audi A7, Mercedes CLS sau BMW Seria 6 GranCoupe. HCD-14 promite o dinamică de invidiat şi tehnologii revoluţionare precum controlul comenzilor bazat pe gesturile şoferului.

Honda: Urban SUV Concept

Japonezii vor dezvalui conceptul primului crossover urban din istoria Honda. Noul SUV de oraş va împărţi platforma tehnică şi întreaga gamă de motorizări cu următoarea generaţie Jazz, prototipul Urban SUV anticipând şi liniile viitorului model nipon de clasă mică. Noul limbaj de design Honda pune accentul pe sportivitate şi se adresează cu precădere clienţilor tineri, aflaţi în căutarea unor automobile cu o personalitate stilistică puternică.

Infiniti: Q50

Rebotezată Q50, noua generaţie a limuzinei de clasă medie G aruncă mănuşa rivalilor de la BMW şi propune un design avangardist, cu elemente preluate de la spectaculosul concept Emerg-e, lansat la Paris. Noul Q50 afişează dimensiuni exterioare apropiate de cele ale Seriei 3 şi va fi primul Infiniti echipat cu motorizări cu patru cilindri şi cutii de viteze furnizate de Mercedes, rod al parteneriatului dintre Renault/Nissan şi Daimler, încheiat în toamna anului trecut. Nu vor lipsi nici clasicele propulsoare cu şase cilindri. Debutul comercial este programat pentru vara acestui an.

Lexus: IS

Lexus a adus la Detroit noul IS, disponibil din a doua parte a anului, în versiuni cu două şi patru portiere. La baza noii familii IS va sta o versiune simplificată a platformei tehnice folosită de fratele mai mare GS. Pentru prima dată, IS va fi oferit şi într-o versiune hibridă de 240 CP, intitulată IS300h (motor pe benzină cu patru cilindri şi motor electric). Gabaritul nu va creşte, dar dimensionarea habitaclului va fi mult mai generoasă.

Lincoln: MKC Concept

Ultima marcă premium deţinută de Ford se reinventează la Detroit prin conceptul MKC, un crossover compact de lux, derivat din noul Kuga. Cu o parte frontală dominată de calandrul dublu cu elemente cromate orizontale şi un spectaculos plafon din sticlă full-size, MKC reinterpretează cu succes masivitatea aristocratică a modelelor Lincoln din secolul trecut. Versiunea de serie a noului MKC va fi lansată până la finele anului şi va prelua arsenalul tehnic şi tehnologic al noului Ford Kuga.

Maserati: Quattroporte

Salonul Auto de la Detroit este prilejul ales de italieni pentru lansarea noii generaţii a navei-amiral Quattroporte. Noul model este mai lung, mai lat şi mai uşor decât predecesorul său. Acesta va fi disponibil în două versiuni de motorizare, cu şase şi opt cilindri. Modelul de bază este propulsat de un V6 bi-turbo de 3 litri, capabil să ofere 410 CP şi 550 Nm. Versiunea de top va animată de un V8 de 530 CP şi 710 Nm, dezvoltat de Ferrari.

Mercedes-Benz: Clasa E Facelift (Coupe, Cabrio, Sedan, E63 AMG)

Salonul Auto de la Detroit din acest an va fi gazda noilor Clasa E sedan, T-Model, coupe, cabrio şi E63 AMG restilizate. Noile modele vor aborda un look mult mai dinamic, abandonând celebrele faruri duble în favoarea unor blocuri optice unitare, ornate cu LED-uri din belşug. Paraşocurile, grilele de admisie şi stopurile au fost şi ele retuşate, totul pentru un aer mai modern, în ton cu stilul inaugurat recent de noile Clasa A şi B. La fel de importante sunt şi noutăţile de ordin tehnic, Mercedes oferind o gamă puternic revizuită de motorizări BlueDirect Euro 6 cu sistem start&stop standard. Motorul V8 de 5,5 litri de sub capota noului E63 AMG este disponibil în două variante de putere. Clienţii pot opta pentru modelul standard de 557 CP sau pentru versiunea S-Plus, de 585 CP.

Nissan: Ressonance Concept, Leaf Update

Următoarea generaţie a SUV-ului de succes Murano va debuta exact peste un an, fiind anticipată, la Detroit, de conceptul Ressonance. Acesta promovează totodată şi noua filosofie de design Nissan, mizând pe linii curajoase şi pe un sistem de propulsie alternativă, de tip hibrid. Modelul ecologic Leaf trece şi el printr-o operaţiune timpurie de facelift. Modificările au vizat creşterea autonomiei şi reducerea timpilor de încărcare a bateriilor litiu-ion.

Toyota: Furia Concept

Toyota a venit la Detroit cu conceptul unui sedan compact care marchează o nouă etapă în evoluţia designului adoptat recent de constructorul nipon. Intitulat Furia, prototipul este un exerciţiu de stil menit să anticipeze versiunea de serie a noii Corolla, aşteptată pe piaţă în a doua jumătate a acestui an. Furia afişează o siluetă dinamică, condimentată cu elemente high-tech şi blocuri optice fine cu tehonologie LED.

Volkswagen: CrossBlue -SUV 7 locuri

După ce reinventarea Passat-ului pe piaţa americană a dat roade, transformându-se într-un succes comercial de proporţii, Volkswagen continuă expansiunea gamei de modele croite special pentru a satisface gusturile clientelei de peste Ocean. Conceptul lansat la NAIAS nu este departe de versiunea de serie, proporţiile atent studiate şi liniile puternic angulare, ce inspiră robusteţe, urmând să rămână complet nealterate. La baza noului model va sta o versiune alungită a noii platforme modulare MQB, acceaşi arhitectură tehnică sofisticată şi extrem de maleabilă folosită de majoritatea viitoarelor modele din portofoliul VW.

Lasă un comentariu

XHTML: You can use these html tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>