Deși a fost un an de cumpănă pentru industria auto europeană, Volkswagen a defilat triumfal în 2012, reușind să își asigure din nou o poziție privilegiată în topul celor mai mari producători auto din lume.
După ce au tras linie și au centralizat rezultatele pe 2012, cei de la Volkswagen se pot lăuda cu o creștere de 12.7 pentru vânzările vehiculelor de pasageri, totalizând 5.74 milioane de mașini livrate la nivel global. Este un nou record pentru grupul german, după ce luna decembrie stabilise o altă performanță notabilă: o creștere de 30.6, comparativ cu aceeași lună a anului 2011.
Pe piața din Europa, Volkswagen a vândut 1.70 de milioane de mașini, în scădere cu 1.2 față de anul 2011. Evoluția dezamăgitoare vine pe fondul unui declin pronunțat al pieței auto de pe Bătrânul Continent. Chiar și așa, vânzările din Europa Centrală și de Est au urcat cu 22.4 procente până la 267.100 de unități.
În Europa de Vest, poate cea mai importantă regiune auto a Bătrânului Continent, vânzările au scăzut cu 6.9 procente, până la 844.500 de exemplare. În Germania, pe piața mamă, Volkswagen și-a redus vânzările cu 1.2 procente, reușind să vândă 586.100 de mașini.
În regiunea Asia-Pacific, vehiculele de pasageri Volkswagen au totalizat 2.37 milioane de unități vândute, cu 23.2 procente mai mult decât în 2011. Meritul acestui rezultat îi aparține, fără îndoială, pieței din China, care a înghițit 2.15 milioane de mașini din cele de mai sus, cu 24.8 mai multe decât în 2011.
Și pe piața din America vehiculele de pasageri Volkswagen au înregistrat rezultate notabile, mulțumită evoluției foarte bune a actualului Passat. Pe această piață s-au livrat 623.300 de unități, cu mult peste cele 496.700 de mașini vândute în 2011.