Audi a prezentat primele informații despre noua generație a celui mai puternic station wagon din lume, RS6 Avant, care se laudă cu o putere de 560 CP și o accelerație de 3,9 secunde.
Caroseria Avant în configurația RS, care o face să păstreze titlul de cel mai puternic break din lume, este cea mai nouă declinare a limuzinei A6 de la Audi, după lansarea noii generații, în 2011. În centrul acestei veritabile rachete, mai puternică decât multe dintre mașinile sport de pe piață (Grand Tourer-ul Ferrari California, de exemplu, are „doar” 460 CP), se găsește motorul V8 de 4.0 litri, TFSI, același care echipează și S6, dar cu o putere crescută, sau altfel spus, același de pe S8, dar cu circa 40CP în plus. Cei 560 cai-putere, obținuți la o turație de 5.700 rpm, contribuie la o accelerație aproape incredibilă pentru un automobil destinat familiei, 3,9 secunde de la 0 la 100 km/h, și o viteză maximă de 305 km/h. Această viteză este opțională, prin achiziția pachetului Dymanic, care „desigiliează” și performanțele motorului, limitat, altfel, la 250 km/h. Cuplul său atinge valoarea maximă de 700 Nm, ceea ce asigură resurse aproape nelimitate pentru transportul de bagaje grele. Peste toate acestea, consumul mediu oficial, anunțat de constructor, este de numai 9,8 litri/100 km, ceea ce probabil este realizabil doar în condiții de trafic ideale și la viteze legale. Principalul responsabil de această valoare este, însă, sistemul COD (Cylinder On Demand), care închide, practic, 4 cilindri, atunci când solicitările motorului sunt reduse, transformând V8-ul într-un mai mic 2.0 litri și 4 cilindri în linie.
La fel de „vinovată”de aceste performanțe este și cutia tiptronic în 8 trepte, ce poate fi acționată și prin intermediul padelelor de pe volan.
Tracțiunea acestei mașini este quattro, standard, cu diferențial central autoblocant, și distribuție inteligentă, controlată electronic, a cuplului pe roțile spate. Noul RS6 aduce și premieră pentru fanii acestei familii de mașini sport, fiind primul RS cu suspensie adaptivă în standard. Opțional, clienții pot cumpăra suspensia sport Dynamic Ride Control. Printre opțiuni se mai numără și etrierele roșii și discurile de frână ceramice de 42 cm. Pentru cei care doresc să trăiască la maximum plăcerea de a conduce un astfel de automobil, ESC (sistemul de control al stabilității) poate fi dezactivat complet.
Jantele de 20 de inci, elementele de design specifice, spoilerele sport și alte trăsături particulare sunt menită să sublinieze caracterul ultrasportiv ala cestei mașini. Scaunele sport sunt standard, iar pentru pasagerii din spate mașina are, de asemenea, tot două scaune. Bancheta de 3 locuri este opțională. Și pentru că vorbim despre un wagon, să precizăm că portbagajul are 1.680 litri, suficient pentru 4 persoane.
Ca și celelalte modele din familia RS, Audi RS6 a fost construit de quattro Gmbh, compania specializată în modele speciale a celor de la Audi AG.