miercuri, mai 22, 2024
AcasăLegislațieNoul Cod Rutier: Șoferii începători vor fi însoțiți de un adult și...

Noul Cod Rutier: Șoferii începători vor fi însoțiți de un adult și nu vor conduce mașini de peste 110 kW

Noul Cod Rutier ar putea aduce câteva restricții inedite pentru șoferii începători. Astfel, potrivit unui amendament adoptat de comisiile parlamentare, aceștia vor fi obligați să circule însoțiți de un adult, regulă valabilă, însă, doar în cazul deplasărilor pe timp de noapte. O altă măsură controversată va fi introducerea unui prag maxim de 110 kW pentru puterea mașinilor conduse de începători.

Proiectul prevede următoarele restricții pentru conducătorii auto al căror permis are o vechime mai mică de un an:

-sa nu conducă neînsoţit de o persoană adultă, membru al familiei sau posesor al permisului de conducere cu o vechime de cel puţin 5 ani de zile, în deplasarea pe timp de noapte pentru vehiculele din categoria Β sau BE

-să nu conducă vehicule din categoriile A1, A2 (dacă nu a posedat anterior A1), B1, Β, BE pe autostrăzi pe timpul nopţii sau pe timpul zilei când vizibilitatea este redusă sub 100m

-sa nu conducă vehicule din categoriile A1, A2 (daca nu a posedat anterior A1), B1, Β si BE pe timpul nopţii pe drumurile acoperite cu gheaţă, zăpadă, polei

-să conducă vehicule din categoria Β sau BE cu o putere a motorului mai mare de 110 kw

Inițiatorul amendamentului, senatorul Nicolae Moga, declară că a folosit ca sursă de inspirație legislația europeană, subliniind că șoferii începători, cu vârste cuprinse între 18 și 25 de ani, sunt de vină pentru mai bine de o treime din accidentele grave de circulație produse anual în țara noastră.

Noul amendament aduce și diferenţieri ale perioadei de valabilatate a permiselor de conducere, stabilite în funcţie de grupa de vârstă a conducătorului auto. Astfel, valabilitatea permiselor de conducere va fi de cinci ani pentru persoanele de până la de până la 60 ani şi de trei ani pentru cei cu vârsta peste 60 ani în cazul autovehiculele cu mai multe locuri (C1, C1E, C, CE, D1, D1E, D, DE, Tr, Tb şi Tv).

Valabilitatea permisului pentru autoturisme şi motociclete (AM, A1, A2, A, B, BI şi BE) pentru conducătorii auto de până la 60 de ani ar urma să fie de 10 ani, de cinci ani pentru cei până la 70 de ani şi de trei ani peste această vârstă.

Senatorii din Comisiile senatoriale juridică, pentru Apărare şi Administraţie publică mai propun ca toate vehiculele pe care se desfăşoară proba practică a examenului de obţinere a permisului de conducere, inclusiv motocicletele, să fie echipate cu sisteme tehnice de monitorizare audio-video pentru asigurarea şi verificarea legalităţii examenului.

Ei au adoptat, în acest sens, un amendament la proiectul Guvernului de modificare a Codului rutier, modificare propusă de senatorul PSD Darius Vâlcov.

RELATED ARTICLES

13 COMENTARII

  1. De-ar fi sa-i luam pe toti la rand,si actualii dar si fostii,cei mai destepti de pe pamant,au fost intotdeauna ..Prostii.In lumea asta cu de toate,unde se-nvata contra cost,pacat ca nici o facultate,nu da si diploma de …PROST

  2. ba da destepti mai sunt astia,cum au ei impresia ca orice tampenie care le trece prin cap e si buna!? altceva mai bun nu au de facut!? sa se gandeasca la legi intradevar europene nu tampeniile din capul lor de nebuni! si daca acel incepator pleaca pe timp de zi la o distanta de 2-300 de km si termina treaba pe sera ,ce sa faca ? sa plateasca pe cineva pt aproape 24 de ore sa fie langa el la intoarcere pe timp de noapte sau sa mai tina un membru al familiei ocupat o zi? si nu vad de ce se ingrijorau de statistica aceea care spunea ca incepatorii au facut vreo 1200 accidente dintre care vreo 240 noaptea! sa le dau o idee mai buna,nu ar fii ideal sa platim cate un politist sa stea cu incepatorii in masina? idiotii la ce sa gandesc…. daca ar fi in stare intai sa le faca educatie prin scoala acelor tineri si nu sa dea mereu buget insuficient la invatamant si in alte parti atunci cred ca s-ar rezolva multe din treburile astea de care au gasit ei sa se lege.in ritmul la cum scot nenorocitii astia legile incepe sa imi fie dor de pdl(la care nici la aia nu le gaesc cuvinte normale sa ii descriu) si sa imi para rau ca base nu o sa mai fie presedinte stiti cum se striga in piata acum 2 ani:usl pdl aceeasi mizerie….!!!

    • Un incepator nu are de ce sa plece 300 de km. Sa mai si munceasca si apoi inca 300 km inapoi. Nu prea e recomandat.De acord ca masura e exagerata dar dupa ce ai scris tu ma gandesc ca e chiar buna. Ca romanul daca nu-l obliga legea bunul simt nu-l mai opreste de mult la nimic.

  3. Da ce ar fi sa le bagam **** ********* pe ei !
    le trebuie bani , si numai au de unde ii scoate … numai de pe bietii romani … PE ACEST COD RUTIER SCRIE REVOLUTIE !!! NU VATI SATURAT DE EI !!!

  4. de ce trebuie intotdeauna sa copiem pe altii si sa nu fim noi cei copiati? aceasta regula cu adultul ce trebuie sa insoteasca incepatorul este, daca nu ma-nsel, la americani; cel putin din cate stiu eu;
    e atat de greu sa fim diferiti? unici? originali? codul civil l-am copiat de la francezi, codul rutier il modificam anual, chiar si de 2 ori pe an, nu exista stabilitate si hotarare decizionala, asumarea raspunderii este doar formala, nu produce efecte; si totusi stam si asistam ca prostii cum fut legislatia niste ticalosi, iar noi platim pt asta; nu mai iese nimeni in strada, nu mai protesteaza lumea, va ascundeti din ce in ce mai multi de frica sa nu fiti dati afara daca reclamati incalcarea drepturilor; din punctul asta de vedere mi-e rusine ca-s roman!

  5. In loc sa legalizeze sau sa discrimineze Canabisul , care poate fi folosit in scop medical , ei dau legi de genu’ de cacat . Defapt , nefiind vorba de Canabis , in loc sa aplice o lege de cacat , inutila si care te incurca , ei fac 2-3 legi mai de cacat .

  6. Sunt si eu de acord ca restrictia de a conduce fara insotitor e un pic aberanta mai ales ca noaptea traficul e relaxat. In schimb mi se pare exgerat de mare limta de 110 kW =150 CP. Cred ca si 100 CP e prea mult. Trebuie avut in vedere ca marea majoritate a masinilor de scoala au puteri mici pt. a limita consumul si costurile. Deci experienta cu masini puternice nu prea este. Sa nu uitam ca si viteza este limitata atat pt. masinile de scoala cat si pt. incepatori. Si atunci de ce am nevoie de 150 CP?
    Referitor la alcool: cred ca zero este o limita exagerata. Cati dintre noi stiu ca daca ne-a vizitat un prieten si am stat pana la ora 24 de ex si am baut mai mult de un pahar doua, dimineata la ora 8.00 la plecarea la serviciu (unii lucreaza si mai devreme) mai avem alcool in sange. Putin dar nu e zero. Cei care sutin zero ar trebui sa stie ca o mica permisivitate acopera astfel de situatii si nu insemana cum sustin unii ca poti sa bei un pahar si apoi sa te urci la volan. De asemeni ar mai acoperi si situatia cand cu ocazia unei sarbatori la locul de munca, la pauza de masa, ai gustat si tu putin cu colegii si peste 3-4 ore vrei sa mergi acasa. Dar si acolo nu insemana sa bei un pahar ci doar foarte putin. si limita nu trebuia sa fie 3 la mie ca afara ci 1,5 de ex. Ma rog un doctor poate aprecia mai bine care ar fi fost o limita corecta.
    Dar nu e rau sa ne uitam la altii dar ar trebui sa ne inspiram numai si sa facem cum e mai bine pt. noi.

  7. Salut. Articol prost scris si lege prost facuta si prost aplicata.
    Ca incepator , se recomanda un autovehicul cu cel mult 100 CP. Daca e nevoie de insotitor, insotitorul trebuie sa aibe vechime de cel putin 1 an.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

- Advertisment -

Cele mai recente articole