Citroen C4 Cactus promite să devină cel mai neconvențional actor din segmentul crossoverelor compacte. Noul model este primul exponent al noii game abordabile a casei franceze, promovată sub titulatura C-Line.
Dezvelirea noului C4 Cactus pe data de 5 februarie nu este deloc întâmplătoare, Citroen aniversând astăzi 136 de ani de la nașterea fondatorului mărcii, Andre Citroen.
Surprinzător este că designul neconvențional al conceptului omonim din 2013 a fost preluat ad-literam și de modelul de serie. Singurele detalii distinctive prezente pe versiunea finală sunt montanții B și C convenționali și portierele cu mânere, geamuri laterale și încuietori clasice. Tranziției de la concept la realitat au supraviețuit nu doar blocurile futuriste sau plafonul ”plutitor”, ci și ornamentele inedite Airbumps – bandouri din cauciuc umplute cu capsule de aer elastice, ce îmbracă portierele pentru a preveni zgârieturile sau avariile ușoare.
Interiorul neobișnuit de futurist nu pare să aducă nici el schimbări majore față de concept. Schimbătorul de viteze clasic a fost înlocuit de butoane, iar ceasurile de bord și comenzile convenționale de pe consolă au căzut pradă tehnologiei moderne, funcțiile acestora fiind preluate de o pereche de afișaje digitale. Scaunele din față sunt și ele neobișnuite. C4 Cactus nu este echipat cu locuri frontale individuale, conform standardelor actuale din industrie, ci cu o banchetă.
Citroen nu a anunțat încă niciun fel de detalii tehnice. Cel mai probabil, C4 Cactus va moșteni paleta de motorizări de la hatchback-ul C4, nefiind exclusă apariția unei versiuni Hybrid Air, animată de un sistem compus dintr-o unitate PureTech cu ardere internă și motor cu aer comprimat, dezvoltat în colaborare cu Bosch.
Citroen C4 Cactus va testa reacția publicului la noua filozofie propusă de linia de modele C-Line, care va reuni mașini simpliste, dar nonconformiste, lipsite de orice fel de artificii scumpe și inutile. Practic, Citroen revine la valorile sale tradiționale din vremea iconicelor 2CV și DS, gama constructorului francez urmând să fie divizată între gama abordabilă C-Line și linia de lux DS.
Publicul european va putea admira în premieră noul model în martie, la Salonul Auto de la Geneva. Debutul comercial va avea loc în vară.