Tronsonul Piteşti – Sibiu ar putea figura în forma finală a Master Planului General de Transport ca autostradă, în două faze, a anunțat ministrul Transporturilor, Ioan Rus, în urma unei întâlniri cu managementul şi sindicatele Uzinelor Dacia Mioveni.
„Faza întâi, să spunem, dacă nu or să fie alte condiţii, drum expres, faza a doua autostradă. Dar în faza întâi exproprierile se fac în regim de autostradă, deci vom construi un spaţiu pentru autostradă, studiu de fezabilitate şi proiectare se fac pentru autostradă. (…) La nivelul circulaţiei de acum, câţiva ani ne-ar satisface. Ne-ar rezolva problema de acum. În etapa a doua drumul expres se va transforma în autostradă. Dacă vom fi extrem de bine organizaţi, în 2018 la final, am putea circula pe drumul expres. Am putea avea în 2018 o legătură transcarpatică adevărată, Piteşti – Sibiu”, a declarat Ioan Rus, citat de Mediafax.
Includerea tronsonului Sibiu-Piteşti pe lista de priorități a Ministerului Transporturilor a fost solicitată intens de reprezentanții Dacia în ultimii ani. Construcția noului drum ar urma să reducă la jumătate durata de transport a modelelor Dacia destinate exportului.
În varianta inițială a Master Planului de Transport, aflată în dezbatere publică, tronsonul Pitești – Sibiu are 115 kilometri și statut de drum expres, Ioan Rus declarând anterior că modernizarea şoselei la profil de autostradă ar fi posibilă abia după 2020.
Drumurile expres au minim două benzi pe sens, la fel ca autostrăzile, însă banda de urgenţă şi parapeţii laterali sunt opţionali. Viteza maximă admisă pentru automobile va fi de 120 km/oră, faţă de 130 km/oră în cazul autostrăzilor, în cazul camioanelor valorile fiind egale, respectiv 100 km/h.
Potrivit Master Planului anunțat de ministerul Transporturilor, în următorii 25 de ani, în România ar urma să se construiască 656 kilometri de autostradă şi 2.226 kilometri de drumuri.