vineri, martie 28, 2025
AcasăTransporturiAutostrada A3 Transilvania: Soluții pentru deblocarea lotului Chiribiș–Biharia

Autostrada A3 Transilvania: Soluții pentru deblocarea lotului Chiribiș–Biharia

CNAIR caută soluţii pentru deblocarea contractului pe secţiunea 3C a Autostrăzii Transilvania, proceduri blocate de mai bine de nouă luni, inițiind demersuri la Agenția Națională pentru Achiziții Publice (ANAP) pentru identificarea unor soluții privind deblocarea contractului. CNAIR a transmis precizări cu privire la lotul Biharia – Chiribiș din Autostrada A3:

„Referitor la rezilierea contractului Proiectare şi execuţie pentru finalizarea Autostrăzii Braşov – Tg. Mures – Cluj – Oradea, Secţiunea 3C: Suplacu de Barcău – Borş (km 4+200 – km 64+450): Lotul 2 – Subsecţiunea 3C2: Chiribiş – Biharia (km 30+550 – km 59+100), menţionăm că managementul CNAIR S.A. a iniţiat demersuri la Agenţia Naţională pentru Achiziţii Publice pentru identificarea unor soluţii legale şi contractuale privind deblocarea acestui obiectiv de investiţii, care trenează de mai mult de 9 luni calendaristice”, a informat CNAIR.

„Precizăm că, în conformitate cu procesul de transparentizare a activității companiei, informațiile sunt prezentate public pe site-ul CNAIR S.A., SICAP și pe site-urile instituțiilor cu atribuții în domeniul achizițiilor publice”, mai spun reprezentanții CNAIR.

Contractul pentru proiectarea și execuția lotului Chiribiș – Biharia din A3 a fost semnat în iunie 2020 cu asocierea Trameco – Vahostav – Drumuri Bihor – Drum Asfalt – East Water Drillings. Valoarea contractului este de 326,51 de milioane de lei, fără TVA (aproximativ 69 de milioane de euro). Termenul contractual pentru proiectare era de șase luni, iar cel pentru execuție este de 18 de luni. Lotul Chiribiș – Biharia face parte din tronsonul Suplacu de Barcău – Borș, care în trecut a mai avut doi constructori: americanii de la Bechtel și spaniolii de la Corsan. Contractele cu ambii constructori au fost reziliate.

Subsecțiunea 3C2 (Chiribiș – Biharia), se întinde între km 30+550 și km 59+100 (28,55 km),  începe în zona localitatii Sînlazar (intersecția cu drumul național DN19E) și tranzitează o zonă de câmpie, între localitățile Mișca și Chislaz, unde DN19E (Chiribiș – Salard – Biharia) a fost deviat în lungul autostrăzii, pe o lungime de 4,2 km.

Traseul continuă la sud de localitatea Poclusa de Barcău, se înscrie din nou în lungul DN 19E, între localitățile Sarsig și Haucești și intersectează DJ 767 (Tiglead – DN19E), la km 39+950. La km 40+980, traseul autostrăzii trece prin aria protejată Fegernic, pe o lungime de aproximativ l00 m, iar la km 41+319 intersectează DC42.

Traseul autostrăzii ocolește la nord localitatea Fegernic, iar la km 48+500 se intersectează cu un drum local situat la sud de localitatea Sălard. În continuare, traseul autostrăzii se îndreaptă spre granița româno-ungară, intersectând DN 19 E, la km 55+100, drum național ce va fi deviat de la traseul existent pe o lungime de 1,8 km.

RELATED ARTICLES

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

- Advertisment -

Cele mai recente articole