autoindustry.ro Web analytics

Publicat la: mar, mart. 27th, 2012

Pe circuit cu Dunlop Sport Maxx Race și Maxx RT

Să participi la un test de anvelope poate fi un lucru extrem de plictisitor. De obicei tot ce se întâmplă se măsoară, se notează, se compară… multă matematică, multă statistică. Să participi la prezentarea unei noi anvelope sport poate fi extrem de interesant. În primul rând anvelopa trebuie să echipeze modele care merită apelativul sport. Am fost până în Spania, pe circuitul Ascari pentru a descoperi noile anvelope Dunlop Sport Maxx Race și Dunlop Sport Maxx RT. Pentru a avea o imagine mai idelă asupra performanțelor noileor pneuri, cei de la Dunlop au avut în parc modele identice echipate cu anvelope de la concurență.

Dunlop Sport Maxx Race

O anvelopă care se poate exprima atât pe drumurile publice cât și pe un circuit. Noua anvelopă este dezvoltată pentru a răspunde nevoii unora dintre maşinile de înaltă perfomanţă ce rulează astăzi pe stradă, precum noile Mercedes-Benz SLS şi C63 AMG Black Series, Audi TT RS şi R8, Porsche 911 GT3 şi BMW M5. Anvelopa Sport Maxx Race de la Dunlop oferă o aderenţă excelentă pe suprafeţe de drum uscat, aderenţă în sprijinul căreia vine materialul compozit derivat din motorsport, un amestec de polimer testat în cursele de profil şi un plastifiant care sporeşte tracţiunea, conducând la o mai mare adaptabilitate a compusului la suprafaţa de drum. Noi am interacționat cu noua anvelopă la bordul unui Audi R8 V10 pe circuitul Ascari.

Raportat la concurență, plusul major care poate fi observat imediat este în stabilitatea pe viraje la viteză ridicată, precum și stabilitatea pe frânare violentă în viraje. La limită reacțiile mașinii sunt progresive și ușor de controlat. Sport Maxx Race de la Dunlop se construieşte în jurul unui profil asimetric pe blocurile masive ale umerilor exteriori, generând o mai mare aderenţă în viraje, pe pistă. Alte îmbunătăţiri aduse aderenţei în viraje sunt asigurate graţie unghiului mare al nervurilor anvelopei, asigurând astfel o rezistență mai mare peretelui lateral. Stabilitatea la viteze mari este asigurată printr-o structură hibridă suprapusă din aramidă, o fibră sintetică mai puternică şi mai rezistentă la căldură. Aramida este de asemenea folosită în construcţii aerospaţiale şi la fabricarea vestelor antiglonţ. Dunlop Sport Maxx Race este disponibil pe 19 și 20 inch.

Dunlop Sport Maxx RT

Noua anvelopă se adresează celor care iubesc condusul sportiv dar nu au în garaj un supercar. Noua anvelopă a fost dezvoltată pentru a livra performanţa necesară pe stradă, cu un knowhow tehnologic de la curse integrat atât în profilul cât şi în dezvoltarea anvelopei. Pe suprafeţele de stradă, anvelopa Sport Maxx RT asigură o aderenţă sporită, graţie materialului ei compozit, derivat din motorsport, ce furnizează o adaptabilitate sporită la suprafeţele de drum, îmbunătăţind aderenţa generală a anvelopei atât pe suprafeţe uscate cât şi umede. Anvelopa livrează de asemenea o stabilitate a manevrabilităţii mai mare, pe baza blocului masiv al umărului său exterior, crescând contactul cu suprafaţa de drum în timpul virajelor, în special la viteze mari.

Pe același circuit Ascari am torturat nou anvelopă la volanul unui Audi S4, Audi TTS și BMW Z4 2.8i. Raportat la concurență contribuie la o distanță de frânare mai mică și o stabilitate mai bună pe traiectorie. La volan, în cazul unor frânări violente, la modelele concurente ABS-ul a intervenit mai timpuriu conducând la o distanță ceva mai mare de frânare. De asemenea profilul exterior al benzii de rulare contribuie la o mai bună stabilitate pe viraje, la concurență subvirarea intervenind mai timpuriu. Deși vorbim de o anvelopă sport, Dunlop Sport Maxx RT contribuie și la reducerea consumului de carburant datorită distribuţiei optime a materialului compozit, ce ajută la reducerea generării de căldură, cât şi datorită peretelui lateral aerodinamic şi umerii netezi, care reduc frecarea cu aerul. La 100 km/h plusul aerodinamic asigurat de cele 4 anvelope este echivalent cu lipsa unei oglinzi retrovizoare. Dunlop Sport Maxx RT este disponibil pe 17 și 18 inch.

Etichetarea anvelopelor

Uniunea Europeană a impus producătorilor de pneuri un sistem de etichetare a cauciucurilor comercializate. Noua etichetă a fost proiectată să ofere consumatorilor mai multe infomații despre produs și să asigure cadrul unei înțelegeri mai bune asupra anvelopelor pe care intenționează să le achiziționeaze și a modului în care aceastea vor influența performanța generală a mașinii din punct de vedere al distanței de frânare pe carosabil umed, al rezistenței la frânare și al nivelului de zgomot exterior. De la 1 noiembrie 2012, etichetarea va fi obligatorie, iar Dunlop este deja în proces de a se asigura că va veni în întâmpinarea acestei cerințe cum se cuvine. Deși noua etichetă va pune în lumină trei indicatori cheie ai performanței unei anvelope, Dunlop crede că aceasta va juca un rol mai amplu în evoluția pozitivă a peste 50 de indicatori utilizați în evaluarea anvelopelor sale. Cei peste 50 de indicatori de performanță suplimentari testați de Dunlop includ frânarea pe carosabil uscat, manevrabilitatea pe carosabil uscat, manevrabilitatea pe carosabil umed, acvaplanarea în curbe, acvaplanarea în linie dreaptă, tracțiunea, stabilitatea la viteze mari și frânarea pe zăpadă și gheață.

Lasă un comentariu

XHTML: You can use these html tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>