Porsche investește 75 de milioane în benzină sintetică

0
1404

Vehiculele electrice sunt viitorul, dar vehiculele cu motoare cu combustie internă nu vor dispărea prea curând, motiv pentru care combustibilii sintetici ar putea oferi o opțiune mai ecologică pentru marea majoritate a mașinilor aflate astăzi pe drum.
Combustibilii eFuel pe care Porsche îi testează folosesc ingrediente CO2 și hidrogen și sunt fabricați folosind energie regenerabilă, ceea ce reduce semnificativ emisiile de gaze cu efect de seră în comparație cu combustibilii pe bază de petrol. Totuși, chiar dacă Porsche investește în benzina sintetică, aceasta va putea fi testată începând cu 2024.

Porsche este departe de a fi primul gigant care se lansează în cercetarea combustibililor sintetici. Bosch și McLaren vorbesc și lucrează la această tehnologie de ani de zile. În cursa pentru o mobilitate mai ecologică, aproape fiecare producător de automobile se concentrează acum pe vehiculele electrice. Dar cumpărarea unui vehicul electric nu schimbă faptul că marea majoritate a mașinilor vândute astăzi sunt alimentate cu benzină și vor rămâne pe drumuri mult timp. Ca o modalitate de a face conducerea vehiculelor existente mai sustenabilă, Porsche a lucrat la carburanți sintetici pe care îi numește eFuels, despre care compania spune că pot face un motor cu ardere internă la fel de curat ca un EV.

Combustibilii Porsche eFuels sunt fabricați din CO2 și hidrogen și sunt produse folosind energie regenerabilă. Rezultatul final este un lichid pe care un motor îl va arde la fel ca și cum ar fi benzină din țiței, dar un eFuel poate fi produs într-o manieră neutră din punct de vedere climatic, cel puțin în teorie. Vorbind la recenta lansare a noului 911 GT3, vicepreședintele Porsche Motorsport și GT, Frank Walliser, a declarat că compania va avea primul său lot mic de testare – doar 130.000 de litri – de eFuel gata până în 2022.

„Combustibilul sintetic este mai curat și nu există niciun produs secundar, iar când începem producția completă ne așteptăm la o reducere de CO2 cu 85%”, a declarat Walliser pentru publicația britanică Evo.

Porsche 911 GT3 Cup (992)

Unul dintre marile avantaje ale eFuel este că îl puteți pompa într-un vehicul standard cu motor pe benzină, fără a fi nevoie să faceți nicio ajustare la motor. Nici eFuel de la Porsche nu este destinat doar vehiculelor rutiere. Cea mai nouă mașină de curse Porsche 911 GT3 Cup poate funcționa cu combustibili sintetici, despre care Porsche a spus că „reduce semnificativ emisiile de CO2 în condiții de cursă”.

„Această tehnologie este deosebit de importantă pentru că motorul cu ardere va continua să domine lumea auto pentru mulți ani de acum înainte”, a declarat Michael Steiner, membru al consiliului executiv pentru cercetare și dezvoltare al Porche, într-un comunicat din septembrie. „Dacă doriți să operați flota existentă într-o manieră durabilă, eFuels reprezintă o componentă fundamentală”.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.