Nissan a adus în România cel mai așteptat SUV al anului și, probabil, una dintre cele mai importante lansări în toate segmentele, în 2014. Încă nu vorbim despre o lansare oficială, mașina a fost doar prezentată jurnaliștilor, într-un preview care să anunțe că modelul va fi disponibil începând din această primăvară. Mașina va fi livrată pe cele mai multe piețe începând din martie, imediat după salonul auto de la Geneva.
Am spus că noul Nissan Qashqai este una dintre cele mai importante lansări pentru piața europeană de automobile, în acest an. De ce? Pentru că este unul dintre cele mai așteptate modele de publicul din Europa, în special de britanici, nemți și francezi. Adică trei din cele mai mari piețe ale continentului. Și asta pentru că prima generație a fost un hit pur și simplu, atât pentru Nissan, cât și pentru segmentul SUV-urilor compacte.
Nissan Qashqai a fost introdus în 2007 cu foarte mult optimism, însă cu o strategie care se temea de ideea de SUV. Presiunile ecologiștilor europeni încă mai dădeau fiori constructorilor, astfel că Nissan a lansat Qashqai ca un crossover urban, un automobil compact și versatil. Concurența prezentată la lansare includea hatchback-uri compacte, precum VW Golf. Însă succesul rapid a schimbat radical tactica. Apoi strategia de prețuri, coborâte serios în momentul face-lift-ului (o revizuire fericită, de succes), a adus și mai multe vânzări pentru Qashqai. În acest context, acum se vorbește despre Qashqai 2 deschis, fără temeri, ca despre un SUV. Și este un SUV compact, care concurează atât cu europenele VW Tiguan sau Ford Kuga, cât și cu asiaticele Toyota RAV4 sau Hyundai i35. Teoretic, nu are prea multe calități care să îl deosebească de acestea. Totuși, reputația Nissan, o gamă de prețuri bine structurate și o serie de echipamente anunțate, în standard sau opțional, vor face din acest model un nou best-seller pentru Nissan. Pentru că Nissan Qashqai a devenit singurul SUV din Europa care a urcat în top 10 al vânzărilor pe continent, printre supermini-uri și compacte populare. Pentru că Nissan Qashqai este unul din puținele automobile non-germane care se vinde cel mai bine în clasa sa, pe piața din Germania.
Până la lansare, să amintim câteva repere tehnice. În primul rând, designul este mult mai plăcut, modern, fluid, față de prima generație. Apoi plaforma, una nouă, modulară, aduce multe îmbunătățiri în dinamică. Sistemul de tracțiune integrală, bazat pe celebrul All Mode 4×4-i nu mai are nevoie de prezentare. Vor fi în schimb prezente noi motoare, între care 1.2 benzină, oferit și pe Dacia Duster și noul 1.6 dCi de 130 CP. Vestea proastă este că nu va mai exista versiunea lungă, Qashqai +2. Vestea bună este că locul acestei va fi luat de noul X-Trail, un model care renaște complet schimbat.
Vom reveni cu detalii în clipa în care vor fi disponibile prețurile pentru noul Nissan Qashqai pe piața din România. Deocamdată, în Europa noua generație Nissan Qashqai a fost introdusă cu prețuri similare cu cele ale vechiului model.