Dacia, brandul cu cea mai mare creștere a vânzărilor din Europa

0
280

Dacia a depășit și în 2013 rivali mult mai titrați, clasându-se pe prima poziție în topul mărcilor cu cele mai mari creșteri ale vânzărilor din Europa. Livrările constructorului argeșean au depășit cu aproape un sfert nivelul atins cu un an în urmă.

Recesiunea din zona euro nu și-a pus amprenta și pe dinamica brandului Dacia, care a reușit să comercializeze 289.000 de autoturisme noi în cele 29 state europene, ceea ce se traduce printr-o apreciere consistentă de 23,3% față de 2012 (234.400 unități). Dacia se opune, astfel, trendului general negativ și devine performerul anului, pe o piață europeană cifrată la 11,8 milioane de mașini – în scădere cu 1,7%.

În decembrie, cota de piață a constructorului de la Mioveni a depășit pentru prima dată pragul de 3% (3,2%), în urcare de la 2,4%, în timp ce înmatriculările de autoturisme Dacia au înregistrat o creștere semnificativă de 48,2%, comparativ cu perioada similară a anului trecut – de la 19.300 la 28.700 unități.

Per total, cota de piață Dacia în UE a urcat în 2013 la 2,4%, de la 1,9% cu un an în urmă. În România, Dacia a livrat 17.500 de mașini noi, cu 7,7% mai multe decât în 2012.

Evoluția Dacia s-a reflectat în mod pozitiv și asupra rezultatelor afișate de întreg Grupul Renault, care, grație prestației brandului autohton s-a clasat pe locul trei la nivel european și a bifat un plus de 4,4% în 2013. Rezultatul este cu atât mai notabil, cu cât marca Renault a scăzut cu 1,1%, iar liderii pieței, Volkswagen (3 milioane unități) și PSA Peugeot-Citroen (1,31 milioane unități) au încheiat, de asemenea, anul trecut, cu minusuri de 0,8%, respectiv 8,4%.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.