Dacia a adus în România primul exemplar al modelului electric Spring, pentru a-l prezenta presei. Mașina a fost expusă la sediul Renault Connect al companiei și a fost analizată în detaliu de jurnaliști.
Românii mai au foarte puțin până când vor putea comanda noul model Dacia Spring, un automobil complet electric, construit pe o platformă Renault, adaptată pe cea a crossoverului Renault Kwid. Până la lansarea oficială în rețeaua comercială, Spring mai are însă de parcurs câțiva pași. Acum, mașina a fost prezentată presei, la București, împreună cu primele detalii tehnice. Nu sunt încă publicate detalii privind toate echipamentele ce vor fi oferite pe versiunile lui Spring, însă cel mai important este faptul că nu a fost anunțat nici prețul acestui automobil.
Prima apariție a lui Dacia Spring în România a fost una de scurtă durată, fără ca presa să poată și testa pe șosea acest model. Mașina prezentată este una de preserie, echipată și colantată pentru serviciul de car-sharing Zity, din Franța, partenerul Renault la lansarea acestui model. Reprezentanții Dacia și Renault au reamintit că programul complet al lansării din 2021 va începe cu un start al comenzilor pentru companii, în special cele de închirieri, car sharing și alte servicii de mobilitate. Primele mașini vor fi livrate acestor clienți în primăvara acestui an, astfel încât persoanele fizice care sunt interesate de Spring să le poată testa de la companiile de închirieri. Tot în primăvară vor începe rezervările destinate persoanelor private, care vor putea să-și configureze mașinile pe care le vor putea cumpăra și le vor primi abia în luna septembrie.
După cum au anunțat cei de la Dacia, mașina va avea una sau maxim două versiuni de echipare pe varianta de retail (pentru persoane fizice), în acest moment fiind luată în calcul și o versiune entry-level, care să aibă un preț mai mic. Pe lângă acestea două, vor mai fi cele două variante de business, cea pentru car-sharing și cea cargo, care va avea doar locurile din față și un volum pentru bagaje mărit, prin îndepărtarea banchetei spate.
Ce este extrem de relevant pentru Dacia Spring sunt dimensiunile. Mașina are o lungime de numai 3,73 metri lungime, specifică clasei A (mini). Lățimea este de 1,62 metri, iar înălțimea, 1,51 metri. Mașina are un ampatament de numai 2,42 metri, în timp ce volumul portbagajului este de 300 litri, ce poate fi extins la 600 litri, prin rabatarea scaunului. Garda la sol este de 150 mm. Dimensiunile reduse sunt atenuate vizual de trucurile de design la care au recurs cei de la Renault. Protecțiile de plastic, ornamentele amplasate pe acoperiș și garda la sol ușor înălțată contribuie la crearea unei siluete mai ample decât o arată dimensiunile. Cel mai mult se resimte lipsa de spațiu pe bancheta din spate, unde atât accesul cât și confortul sunt reduse. În schimb, poziția la volan este una decentă, în limitele clasei A (puteți compara cu un Tico sau un Matiz).
În rest, calitatea pe care o arată mașina expusă de Dacia la București nu este un proastă, fiind comparabilă cu cea regăsită la a doua generație Logan/Sandero.
Modelul dispune, în serie sau opţional, de numeroase echipamente, printre care: direcţia cu asistenţă variabilă 100% electrică, închiderea centralizată de la distanţă, geamurile electrice, sistem de aer condiţionat manual, sistem multimedia, reglaj electric al oglinzilor retrovizoare.
Sistemul Medianav, ce va fi standard pe unele din versiuni, este cel care a fost oferit pe vechile Logan/Sandero, cu un touch screen de 7”, navigaţie, radio DAB, conexiune Bluetooth, o priză USB şi compatibil Apple Carplay şi Android Auto.
Sistemul motopropulsor este unul proporțional cu dimensiunile: un motor electric de 33 kW (echivalent cu 44 CP), alimentat de o baterie de 26,8 kWh.
Bateria va putea fi încărcată la priza standard, de 2,3 kW, dar și la wallbox de 3,7 și 7,4 kW. De asemenea, opțional, va putea fi încărcat la stații DC de 30 kW.
Utilizatorii vor avea la dispoziție o aplicație gratuită, pentru telefon, prin care va putea fi urmărită încărcarea bateriei și vor putea fi comandate unele sisteme ale mașinii.
Cu bateria oferită în acest moment, autonomia anunțată va fi de 225 km conform ciclului WLTP şi de 295 km conform ciclului WLTP City (ciclu urban), ce poate fi extinsă la peste 300 km, cel puțin în teorie, prin acționarea butonului ECO, care limitează performanțele mașinii (scade puterea motorului și viteza maximă).
Dacia Spring va dispune în standard de câteva echipamente de siguranţă, printre care: limitator de viteză, ABS, ESP, repartitor electronic al forţei de frânare, 6 airbag-uri, apel de urgenţă (buton SOS), aprindere automată a farurilor şi frânare automată de urgenţă. Activ la viteze cuprinse între 7 şi 125 km/h, sistemul detectează, datorită radarului frontal, distanţa faţă de vehiculul aflat în faţă (atât la staţionare, cât şi în deplasare). Sistemul va acționa frâna parțial sau complet, dacă este iminent un impact.
Dacia Spring Cargo este destinată micilor comercianţi, având spațiul din spate acoperit cu material plastic. Portbagajul va avea astfel un volum de 800 de litri şi o sarcină utilă de 325 kilograme.
Dacia Spring Cargo va fi disponibilă doar în culoarea albă și va fi echipată standard cu aer condiţionat, radio (cu Bluetooth, priză USB şi pre-echipare pentru un suport de telefon/smartphone), tapiţerie din material textil, mânere de uşi exterioare şi carcase ale oglinzilor retrovizoare de culoare neagră, percum şi roţi cu jante din oţel de 14 ”.