Special pentru “coasta” de la Pikes Peak International Hill Climb, supranumită şi “Cursa către cer”, Mitsubishi a dezvoltat o “evoluţie” a maşinuţei electrice de oraş i-MiEV, ce dispune de tracţiune integrală, trei motoare şi o putere totală de 322 CP.
Mitsubishi vrea să arunce un model 100 electric în celebra cursă de viteză în coastă Pikes Peak International Hill Climb, ce constă în 156 de viraje spectaculoase, înşirate pe o lungime de 19,99 kilometri, şi o diferenţă de nivel de 1.439 de metri, finish-ul aflându-se la o altitudine de 2.862 de metri. Şi, pentru ca efortul să i se materializeze în imagine pentru modelul de serie i-MiEV, inginerii au plecat de la numele şi baza maşinii de stradă, croind bolidului de curse un şasiu tubular şi un kit aerodinamic proeminent, în jurul unui cockpit ce păstrează liniile i-MiEV-ului obişnuit.
Având în vedere că Pikes Peak International Hill Climb nu e o cursă “la consum” şi nici una de anduraţă, tehnic, i-MiEV Evolution nu are nici o legătură cu vehiculul de oraş, în afara principiilor de bază. Prin urmare, în locul bateriei de 16 kWh s-a optat pentru una de 35 kWh, iar motorul de 47 kW (64 CP), montat pe puntea spate a i-MiEV-ului normal, a fost înlocuit cu trei agregate, unul pe puntea faţă şi două pe spate, care, lucrând împreună, conferă maşinii de curse tracţiune integrală şi o putere totală de 322 CP.
Dacă în cazul i-MiEV-ului de stradă autonomia de circa 160 km contează, la Pikes Peak totul se măsoată în secunde. Aşa da, ecologie!
i-MiEV Evolution nu constituie o premieră electrică la Pikes Peak International Hill Climb, în 2011, pilotul Chad Hord stabilind primul record electric în “Cursa către cer”, la bordul unui Nissan Leaf, cu un timp de 14 minute şi 33 de secunde.