autoindustry.ro Web analytics

Publicat la: Dum, mart. 25th, 2012

Mazda3 sedan – 1.6 diesel (2009 – prezent)

Mazda 3 sedan este una dintre asiaticele care încearcă să se lupte cu europenele cu tradiție în segmentul compact. După face-lift, calitățile mașinii s-au înmulțit, astfel că șansele de a se impune au crescut.

Istoric

Actuala generație este a doua în istoria mărcii, deși dacă luăm în calcul și vechile 323 (Familia), mai adăugăm alte șapte generații. Tradiția sportivă a mărcii a fost evidentă mai ales în acest segment, compact, iar sedanul, vedetă peste ocean, și/a avut locul să. După lansarea din 2009, anul 2011 a adus un face-lift pentru acest model, cu mici dar binevenite îmbunătățiri.

Design

Designul a suferit foarte puține modificări, ca și în cazul hatchback-ului, cele mai importante fiind la partea frontală. Aici a fost modificată grila, proiectoarele, iar redesenarea spoilerului, cu prize de aer laterale mai agresive, a crescut și mai mult dinamismul acestui automobil. În rest, mașina rămâne în aceeași parametri, cu un aspect fluid, faruri ”ochi de pisică”, totul fiind derivat din conceptul Nagare, cel care a stat la baza întregii game Mazda până anul trecut. La interior, modificările de design sunt la fel de mici, cea mai importantă schimbare fiind luminile din bord.

Confort

În habitaclu, lucrurile stau în linii mari la fel, cu mici plusuri la materiale, de exemplu, pielea pe schimbătorul de viteze, și o remodelare a scaunelor. Aspectul bordului, cu o arhitectură care împarte informațiile în două, cu o zonă inedită chiar sub parbriz, rămâne puternic orientat spre șofer, accentuând spiritul sportiv al mașinii. În același timp, comparând cu restul compactelor de pe piață, este limpede că Mazda3 a rămas în urmă la capitolul atmosferă și materiale. Totuși, confortul este bun, spațiile acoperă nevoile minime, iar portbagajul, deși are o gură de acces aparent mică, se bucură de un volum mai mare decât media în clasă.

 

Performanțe

Motorul 1.6 diesel, testat pe acest model, este unul dintre atuurile sale. Deși extrem de zgomotos, dispune de resurse suficiente pentru a face din călătoria cu Mazda3 o experiență plaăcută. Cuplul suficient și puterea rezonabilă, de 116 CP, contribuie, împreună cu cutia manuală în 6 trepte, la un comportament dinamic, aproape sportiv, cu vârfuri în momentele în care cei doi parametri ajung la valori optime. În balanță se regăsește consumul, pe hârtie foarte bun, 4.3 litri/100 km în regim mixt, în realitate mai mare cu cel puțin 2 litri, dar motivat, avînd în vedere faptul că testul s-a realizat în condiții de iarnă.

Manevrabilitate

În ceea ce privește comportamentul pe șosea, Mazda3 rămâne una dintre cele mai bune berline compacte, grație și unei platforme realizată împreună cu Ford, și care a fost îmbunătățită la face-lift pentru un comportament mai sportiv. Astfel, rigiditatea șasiului și reglajul bun al suspensiilor sunt cărțile cu care Mazda câștigă la acest capitol.

Siguranța

În ceea ce privește siguranța, dotările standard, cu ABS, EBD, TCS și DSC (echivalent ESP) sunt repere care au contribuit la obținerea a 5 stele EurNCAP. De asemenea, cele 6 airbaguri (frontale, laterale și cortină), pedalele deformabile și coloana de direcție deformabilă reprezintă elemente de siguranță pasivă care ridică nivelul de siguranță al pasagerilor. Un detaliu special este sistemul RVM, care monitorizează partea din spate a mașinii în timpul depășirilor.

Concurența

Mazda3 sedan beneficiază de avantajul unui număr mai redus de competitori, în comparație cu hatchback-ul, însă în același timp are parte de adversari puternici pe acest segment. Dacă vorbim despre popularitate, Skoda Octavia și Renault Fluence sunt lideri incontestabili. Dacă ne referim la calități intrinseci, noul Ford Focus sau VW Jetta sunt două modele net superioare din multe puncte de vedere. În această perspectivă, Mazda3 are avantajul unei reputații bune și al unei echipări generoase. Este depunctată de numărul mic de motoare și de lipsa posibilităților de configurare.

Costuri

În ceea ce privește prețurile acestui model, dacă vorbim de preșuri de listă, putem spune că este printre cele mai scumpe din clasă. Oferta actuală, cu 2.000 – 2.200 de euro mai ieftină, readuce modelul Mazda în competiție, chiar dacă modele populare, precum Skoda Octavia sau Renault Fluence au prețuri mai scăzute. Dotările standard sunt, de asemenea, foarte bune (și aici există o ofertă), ceea ce reduce sensibil din diferență. Nu în ultimul rând, fiabilitatea Mazda poate reduce masiv costurile de utilizare, comparativ cu alte modele concurente, în special europene. Dieselul testat începe de la 16.430 euro, cu discount aplicat.

  • Istoric – 9
  • Design – 9
  • Confort – 7
  • Funcționalitate – 7
  • Performanțe – 8
  • Manevrabilitate – 9
  • Siguranță – 10
  • Tehnologie – 8
  • Concurență – 7
  • Costuri – 7

Lasă un comentariu

XHTML: You can use these html tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>