Peugeot 308 – 1.6 e-HDi 115 CP Active

1
835

Peugeot 308. Același nume, dar o mașină complet nouă, construită pe o platformă la fel nouă. O mașină impresionantă, într-o clasă de mașini impresionante, prin care francezii încearcă să-și recapete strălucirea și dinamismul de odinioară. Primii kilometri parcurși pe drumurile patriei la volanul noului 308 1.6 e-HDi 115 CP confirmă pretențiile Peugeot, dezvăluindu-ne o compactă rafinată și economică, cu iz premium.

Istoric

Noul 308 este un model crucial, de al cărui succes atârnă întregul destin al grupului PSA. El nu este doar suma eforturilor imense depuse de Peugeot în încercarea de reveni pe podiumul clasei compacte, segment în care strămoșii săi, 306 și 307, făceau legea la finele secolului trecut, ci și instrumentul prin care francezii își propun să acceadă în liga premium, acolo unde noul model va avea de înfruntat, pe lângă eternul rival Volkswagen Golf, concurenți cu pedigree precum Audi A3 sau BMW Seria 1. Decizia de a păstra, pentru prima dată în istorie, numele modelului precedent, este poate bizară, dar previzibilă. Respectând tradiția, noul 308 ar fi trebuit să poarte titulatura 309, un nume care făcea deja parte din panoplia Peugeot, stârnind amintiri deloc plăcute legate de un model cu care nici măcar creatorii săi nu s-ar mai putea mândri în ziua de astăzi. O scurtă retrospectivă a segmentului C ne arată că majoritatea modelelor concurente rămân fidele numelor care le-au făcut celebre, pentru a-și asigura statornicia bazei stabile de fani. De bun augur ar putea fi și conotațiile ezoterice ale numărului 8, considerat norocos în China, o piață vitală pentru succesul oricărui constructor auto.

Design

Peugeot 308 este o mașină frumoasă și nu ne ferim să spunem asta. Ne-am fi dorit, însă, să avem parte de un design mai emoțional, mai puțin ancorat în convențional, de un automobil cu o personalitate distinctă, într-o clasă în care curajul de a inova poate face astăzi diferența între învinși și învingători. Din fericire, grila gargantuescă și proporțiile neglijente, ușor Rubensiene, ale vechiului model au fost date uitării, noul 308 afișând o caroserie mai compactă, cu linii zvelte și console față/spate extrem de scurte, care inspiră încredere și dinamism. Farurile fine, cu tehnologie full LED, desăvârșesc amprenta vizuală puternică a unei părți frontale agresive, cu accente feline, demne de sigla care strălucește discret pe capotă.

1 COMENTARIU

  1. Castigi garantat! Nu conteaza daca esti student, casnica, somer sau angajat! Daca vrei sa castigi niste bani in plus, aici chiar poti sa castigi! Avem o echipa minunata si un program pas cu pas, special conceput pentru ca tu sa reusesti in cel mai scurt timp sa-ti rotunjesti veniturile! Garantat! Cere acum mai multe informatii la adresa noastra de email:

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.