Divizia de producție a General Motors (GM) din Europa va încerca să devină profitabilă prin închiderea uzinelor din Ellesmere Port (Marea Britanie) și Bochum (Germania), potrivit presei germane. Dacă piața va reveni la creștere, necesarul de vehicule va fi acoperit prin importuri de la uzinele din Polonia, Rusia, China, India și Mexic, state unde costurile de producție sunt mult mai mici.
Conform Der Spiegel, care citează un document prezentat în cadru restrâns de oficialii GM, acoperirea pieței europene va fi făcută în mare parte prin importuri din alte zone ale globului. În plus, producția va fi majorată în special la uzina poloneză din Gliwice unde sunt produse modelele Astra și Zafira.
Cu toate acestea, Karl-Friedrich Stracke, președintele GM Europe, a declarat pentru Der Spiegel că uzina din Bochum nu va fi închisă înainte de 2014. Această declarație vine după ce, cu doar câteva zile în urmă, publicațiile grupului WAZ au publicat ample articole în care era menționată o întâlnire între oficiali GM și reprezentanți ai ministerului german al economiei în cadrul căreia au fost discutate condițiile și eventualele ajutoare ale statului în cazul închiderii uzinei din Germania. „Urmărim cu atenție situația și ținem legătura cu cei de la Opel” a declarat un oficial al ministerului german menționând și că uzina este în siguranță până în 2014.
În același timp, Stracke a declarat pentru Bild că toate informațiile privind închiderea uzinelor sunt false. „Noi discutăm despre cum să facem afacerea profitabilă, dar nu sunt închideri de uzine pe agendă. Avem un acord clar care garantează funcționarea acestor fabrici până în 2014!, a menționat Stracke pentru Bild.
Der Spiegel susține însă că o mare parte a mașinilor care vor fi vândute de GM în Europa vor veni, în viitor, de la uzine din alte state precum China, India și Mexic. Nu mai puțin de 300.000 de unități ar trebui să fie importate în Europa în următorii patru ani.
În prezent, Opel derulează investiții de 11 miliarde de euro menite să ajute la intrarea de noi produse pe piața europeană. Este pregătită chiar și o campanie publicitară care ar trebui să îmbunătățească imaginea mărcii Opel. Asta după ce vânzările din Europa ale mărcii Opel au scăzut în primele două luni din acest an cu 19,9, mult peste declinul pieței. Cota mărcii a scăzut și ea de la 6,9 la doar 6. Anul trecut, GM a pierdut 747 milioane USD în Europa.