Audi A3 Sedan – 1.4 TFSI S tronic7, 140 CP

3
1126
Audi A3 sedan 1.4 TFSI
Audi A3 sedan 1.4 TFSI

Audi A3 Limuzină este cel mai nou automobil care completează panoplia de sedanuri a grupului Volkswagen. Construit ca versiune de caroserie a hatchback-ului A3, A3 sedan este, practic, cel mai luxos dintr-o listă lungă de sedanuri compacte: Skoda Rapid, Skoda Octavia, Seat Toledo, Volkswage Jetta și, acum, Audi A3.

Cu toate acestea, platforma pe care a fost construită noua generație A3 și, implicit, sedanul, nu are legătură decât cu Skoda Octavia. Este vorba despre celebra platformă MQB, una modulară ce va fi regăsită și pe alte modele, printre care Audi TT și VW Passat.

Istorie/Poziționare

Revenind la A3 Limuzină, așa cum este el denumit în oferta comercială a mărcii, trebuie să spunem că are foarte multe asemănări cu hatchbackul A3, așa cum era de așteptat, dar are și câteva deosebiri esențiale, pe care le vor aprecia exact clienții pe care îi vizează acest model. Pentru o marcă premium este o premieră, o astfel de caroserie, dacă facem o comparație cu actualele game ale producătorilor germani, suedezi sau japonezi. Primul care a intrat în acest segment a fost BMW, însă a făcut-o cu un coupe, nu un sedan cu 4 uși. După A3 a urmat, însă și Mercedes-Benz, cu modelul CLA, derivat din A Class.

Istoric vorbind, Audi A3 sedan moștenește nu doar reputația lui Audi 80, ci și segmentul pe care cele două modele au existat. În mod practic, legătura directă cu VW Golf, cu care a împărțit în mod tradițional platforma, este argumentul indiscutabil al ADN-ului lui Audi 80 regăsit pe A3 sedan.

Design/Funcționalitate

Comparativ cu hatchback-ul, asemănările sunt cele legate de design, având 80 – 90% din caroserie identică. De asemenea, interiorul lui A3 în 3/5 uși se regăsește și pe limuzină, cu toate gadget-urile, tehnologiile și sistemele avansate de asistență. Diferențele la aceste două capitole sunt, în primul rând, în zona portbagajului, care completează cu un aspect elegant și proporțional silueta specifică, pe care se află stopuri complet schimbate, blocurile optice de pe spate având prezentă tema triunghiului, nou intrată în stilul designerilor din grupul VW. Lungimea crescută cu 14 centimetri, față de Sportback (5 uși) și cu 22 de centimetri față de hatchback (3 uși), aduce după sine două avantaje: un portbagaj mai mare și spațiu mai bun pentru pasagerii din spate. Însă cele două detalii sunt relative. Portbagajul Sportback-ului este măsurat oficial până la nivelul geamului, el având, de fapt, un volum util aproape dublu până la plafon. Rabatarea scaunelor spate generează un volum de încărcare uriaș, în comparație cu cel al sedanului. Celelalte diferențe între caroserii sunt nesemnificative (lățime plus 2 cm, înălțime minus 5 mm), cu o mențiune la greutate, limuzina fiind mai ușoară pentru oricare dintre motoare față de corespondentul său la Sportback. De asemenea, ampatamentul este ușor crescut, cu doar 3,6 centimetri, ceea ce aduce o foarte mică modificare a stabilității pe asfalt.

Iată o comparație între Audi A3 Sportback și Audi A3 sedan, ambele cu motorul 1.4 TFSI

A3 Sportback A3 Limuzină
Lungime (mm) 4310 4456
Lățime (mm) 1777 1796
Înălțime (mm) 1421 1416
Greutate (kg) 1300 1250
Ampatament (mm) 2601 2637
Volum rezervor (l) 50 50
Volum portbagaj (l) 380 425
Preț bază (euro) 25.280 28.540

Performanțe

Motoarele disponibile ar fi fost greu de imaginat cu doar câțiva ani în urmă pe un model Audi. Vorbim aici despre TFSI-urile de 1.2 litri și 1.4 litri, având diferite niveluri de putere. Toate propulsoarele pe benzină beneficiază însă de cea mai nouă tehnologie turbo, care asigură cifre bune atât la capitolul performanțe dinamice, cât și la economia de carburant. Motorul testat de noi a fost 1.4 TFSI, folosit și în comparația de mai sus, având o putere maximă de 140 CP și un cuplu de 250 Nm. Ceea ce se poate spune despre acest motor, pe care l-am testat și pe alte modele ale Audi și ale grupului Volkswagen, este că rămâne o opțiune excelentă pentru acest tip de mașină. La o greutate de 1.200 – 1.500 de kilograme, valorile de putere și cuplu sunt suficiente pentru a lăsa șoferului o senzație de control, de siguranță pe șosea, fără compromisuri de niciun fel. Altfel spus, dacă motorul 1.2 TFSI are momente de slăbiciune, motoarele mai mari, 1.8 litri sau 2.0 litri (ne referim aici doar la benzină) vin cu consumuri mai mari, prețul plătit pentru performanță mai bună. Pentru cei care vor un motor diesel, există deja două oferte bune: 1.6 TDI și 2.0 TDI, dar acestea vor face obiectul altor teste.

Cutia de viteze testată a fost cea automată, Steptronic cu 7 trepte, o bijuterie inginerească, cu dublu ambreiaj, responsabilă de schimbări aproape imperceptibile ale treptelor, rapoarte ideale, am spune, noi, astfel încît să pună în valoare motorul. În acționarea manuală, există unele ezitări de fracțiuni de secundă, justificate, probabil, de rațiuni de consum. De altfel, consumul este impresionant de mic, susținut și de sistemul start/stop care reduce la maximum pierderile datorate rulării urbane. Valori ale consumului de aproximativ 7 litri în oraș, chiar mai mici dacă înveți să profiți de start/stop, respectiv sub 5 litri în rularea extraurbană, fără viteze ilegale reprezintă cel mai mare câștig al acestui motor pentru un proprietar care nu vrea să se transforme în pilot de curse. Setarea Efficiency din Drive Select este cea care va asigura un consum extrem de mic.

Manevrabilitate

Dinamica pe șosea a suferit modificări grație arhitecturii, portbagajul prezent pe caroserie aducând un comportament ușor diferit în viraje. Pentru cei care conduc relaxat, acest lucru nu se simte, poate doar un portbagaj încărcat să aducă un câștig serios în inerția maselor caroseriei. În rest, Audi A3 sedan se simte ca o limuzină mică, compactă, și poate fi un concurent serios pentru multe sedanuri de clasă medie, inclusiv pentru A4. Așa cum am spus, beneficiază de aceeași tehnologie ca și A3 Sportback, având numai note maxime pentru suspenzii, direcție și frâne, toate împletindu-și trăsăturile în cadrul Audi Drive Select, alături de coordonarea ESP-ului. Altfel spus, mașina se comportă mult superior unei Skoda Octavia și se apropie de ceea ce regăsim pe Audi A4.

Concurență și costuri

Analiza concurenților și a costurilor de achiziție și utilizare este dificil de făcut cu concurenți direcți (BMW Serie 2 Coupe și Mercedes CLA). Primul este, de fapt, o altă caroserie, coup, apreciată de un alt gen de clienți, în timp ce modelul Mercedes este o combinație între cele două, un coupe cu 4 uși. Seria 2 nu are un motor comparabil, în timp ce CLA oferă propulsorul 1.6 litri turbo, de 122 și 156 CP, dar fără cutie automată. Prețul Mercedes-Benz CLA este mult mai mare decât cel al lui Audi A3 Limuzină, 33.000 euro față de 28.450 euro, deși are cutia de viteze manuală. În comparație cu alte sedanuri de pe piață care pot intra în preferințele unui client A3, va fi decisiv raportul dintre preț și calitate.

Date tehnice

Motor: 1.4 TFSI

Capacitate cilindrică: 1.395 cmc

Putere max: 140 CP  @ 5.000 rpm

Cuplu max: 250 Nm @ 1.500 rpm

Accelerație 0–100 km/h: 8,4 sec

Viteza max: 217 km/h

Masa: 1.250 kg

Ampatament: 2,63 m

Lungime: 4,456 m

Lățime: 1,796 m

Înălțime: 1,416 m

Volum portbagaj: 425 litri

Consum urban: 5,9 l/100 km

Extra-urban: 4,1 l/100 km

Combinat: 4,7 l/100 km

Volum rezervor: 50 litri

Emisii CO2 combinat: 135 g/km

Preț de bază:28.450 euro

Preț model testat: 32.530 euro

3 COMENTARII

  1. Cea mai accesibila oferta de lucru! Suntem in continua extindere, cu mari perspective pentru perioada urmatoare! NU este necesara niciun fel de experienta! Oferim curs gratuit si complet de instruire de la zero! Selectam urgent dezvoltatori de proiect pentru piata nationala si mondiala. Plata castigurilor realizate este garantata prin contract legal. Se lucreaza part-time (in timpul liber) sau full-time, la alegere. Cerem seriozitate maxima si dorinta de a invata ceva absolut nou si de viitor. Va oferim alte detalii dupa ce trimiteti textul ”Info” la adresa de email: soryn_h@yahoo.com

  2. Cea mai accesibila oferta de lucru! Suntem in continua extindere, cu mari perspective pentru perioada urmatoare! NU este necesara niciun fel de experienta! Oferim curs gratuit si complet de instruire de la zero! Selectam urgent dezvoltatori de proiect pentru piata nationala si mondiala. Plata castigurilor realizate este garantata prin contract legal. Se lucreaza part-time (in timpul liber) sau full-time, la alegere. Cerem seriozitate maxima si dorinta de a invata ceva absolut nou si de viitor. Va oferim alte detalii dupa ce trimiteti textul ”Info” la adresa de email: soryn_h@yahoo.com

  3. Dacă vei începe să cultivi gânduri de prosperitate, imaginându-ţi că eşti un om foarte bogat înconjurat de un ocean de energie mentală şi înotând într-o mare a abundenţei, corpul şi mintea ta vor intra instantaneu pe vibraţia prosperităţii, iar tu vei începe să atragi literalmente, la fel ca un magnet, tot ceea ce îţi e necesar pentru a deveni bogat. Asta scrie celebrul Bob Proctor în cartea ”Te-ai născut bogat”. Căutăm urgent colaboratori part-time care vor să câștige bani în timpul liber, într-un proiect unic la nivel mondial. Oferim contract de comision. Pentru mai multe detalii, trimiteți mesajul PROIECT la adresa de email : zizou_sez@yahoo.com

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.