autoindustry.ro Web analytics

Publicat la: mie, iun. 20th, 2012

Autostrada Soarelui: 11 ani de lucrări neterminate

20 iunie 2001. Premierul Adrian Nastase şi ministrul Transporturilor Miron Mitrea au tăiat panglica şantierului Autostrăzii Soarelui – A2 Bucureşti-Constanţa. Din cei 197 km ai proiectului, azi, după 11 ani, nu se circulă decât pe 166 km, iar după cum avansează lucrările nici în 2012 nu se va zbura cu 130 km/h până pe Litoral, deşi ultimul termen pentru tronsonul Cernavodă-Medgidia-Murfatlar este 30 iunie.

11 ani, şase guverne (Năstase, Tăriceanu, Boc I, Boc II, Ungureanu şi Ponta), şapte ministri ai Transporturilor (Miron Mitrea / PSD, Gheorghe Dobre / PDL, Ludovic Orban / PNL, Radu Berceanu / PDL, Anca Boagiu / PDL, Alexandru Nazare / PDL si Ovidiu Silaghi / PNL) şi povestea A2 pare că nu se mai termină. De la bun început, Autostrada Soarelui a fost împărţită pe tronsoane: Tronson I Bucureşti – Fundulea, 26.5 km; Tronson II Fundulea – Lehliu, 29.1 km; Tronson III Lehliu – Drajna, 41.6 km; Tronson IV Drajna – Feteşti; Tronson V Feteşti – Cernavodă (construit încă de pe vremea lui Ceauşescu, fiind dat în folosinţă în 1987); Tronson VI Cernavodă – Constanţa, 51.311 km, care, la rândul său a fost spart în tronsoanele Cernavodă – Medgidia şi Medgidia-Constanţa. Iar fiecare tronson a avut “povestea” şi termenele sale de finalizare.

Dacă pe cei 152 km dintre Bucureşti şi Cenavodă se poate spune că avem autostradă de ceva ani, aceştia fiind daţi în folosinţă în 2004 (Bucureşti-Fundulea şi Fundulea-Drajna) şi 2006 (Drajna-Feteşti), lucrurile se complică pe cei aproape 52 km dintre Cernavodă şi Contanţa. Abia în 2011, a fost inaugurat segmentul de 14 km Murfatlar-Valu lui Traian si o bucata de 7 km din Centura Constanţei, ceea ce-i ajută pe şoferii care merg în sudul Litoralului, înţepând DN 39 Constanţa-Mangalia în zona portului Agigea. Iar pe tronsoanele Cernavodă-Medgidia (20 km) şi Medgidia-Murfatlar (16 km) încă se lucrează.

Bucata Cernavodă-Medgidia a fost întârziată, în principal, de francezii de la Colas, firmă cu care, până la urmă, Ministerul Transporturilor a şi reziliat contractul în aprilie 2011. Iar în octombrie 2011, MT a semnat un nou angajament pentru această porţiune cu Asocierea Astaldi Spa – Max Boegl Romania, termenele de finalizare fiind 30 iunie, pentru Murfatlar-Medgidia şi Medgidia-Cernavodă, cât şi pentru Centura Constanţa.

În cel mai fericit caz însă, vara aceasta se va merge doar pe câte o bandă pe sens pe tronsonul dintre Cernavodă şi Medgidia, ceea ce nu va ajuta prea mult traficul extrem de intens mai ales în weekend. Iar scopul final al Autostrăzii Soarelui, de a reduce timpul de de călătorie între Bucureşti şi Constanţa, de la 2h si 30 min, în prezent, la 1 h şi 51 min, la finalizarea proiectului prin creșterea limitei maxime a vitezei de deplasare la 130 km/h, este încă departe.

Foto: skyscrapercity.com / MT

Lasă un comentariu

XHTML: You can use these html tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>