joi, martie 28, 2024
AcasăPiata autoMărcile auto cu cele mai mari creșteri din Europa în 2012

Mărcile auto cu cele mai mari creșteri din Europa în 2012

Deși piața auto din Europa este în scădere și aproape toate piețele anunță rezultate cu minus, însă există și câteva mărci care reușesc să reziste presiunii crizei. Unele dintre ele nu vând volume foarte mari, cotele de piață sunt destul de reduse, dar faptul că au reușit în acest an să vândă mai mult decât în 2011 arată că se poate. Printre mărcile cu rezultate pozitive se numără 5 care au avut probleme în anii trecuți fiind la un pas sau trecând printr-un proces de insolvență. Vorbim aici despre Jeep, Land Rover, Jaguar și Chrysler, care vinde acum mașini în Europa sub brandul Lancia (cu excepția Marii Britanii).

Jeep și Land Rover au avut cele mai mari creșteri anul acesta, cu peste 40 față de volumele de anul trecut, dovedind că un portofoliu bun de produse și un marketing eficient pot face minuni. Ambele sunt mărci bune, cu tradiție, și poate nu întâmplător ambele vând SUV-uri și chiar mașini cu calități off-road. Jeep Wrnagler a reînviat spectaculos în Europa, inclusiv în România, iar noul Land Rover Evoque a demonstrat că Land Rover știe să facă mașini moderne, căutate.

Kia este al treilea brand ca ritm de creștere din Europa, în 2012, și primul dacă vorbim de volumul absolut de creștere. Și în acest caz este vorba despre un mix de modele extrem de bun și care s-a îmbunătățit permanent în ultimele luni. Cele două SUV-uri, Sportage și Sorento, primul fiind fabricat în Slovacia, apoi noul Picanto și acum noul c’eed, au ridicat cota de piață a mărcii coreene la 2,5, ducând întreg grupul Hyundai-Kia la 5,8 cotă, peste Toyota sau Nissan, aproape cât celelalte japoneze adunate la un loc. De altfel, Hyundai este în topul creșterilor, cu aproape 10 plus și o cotă proprie de 3,3.

Chevrolet este de asemenea una dintre revelațiile pieței europene, în special cu ajutorul unui model foarte bun, vorbim aici despre Cruze, care acum este și hatchback și, de asemenea, wagon. În fine, Jaguar încheie lista primelor 5 mărci, noblețea și renumele mărcii britanice controbuind la revenirea acesteia în inimile europenilor.

Mai departe, lista conține 3 mărci premium, Lexus, Audi și Mercedes, mărci care au reușit să depășească tendința descendentă a pieței, s-au adaptat rapid, au lansat foarte multe modele noi și au rămas pe creștere. Dintre acestea, Audi a devenit deja cea mai vândută marcă premium din Europa, cu o cotă de 5,5, fiind urmată de BMW, cu 5,1 (care are o scădere mică, de 0,2).

Să nu uităm și celelalte două mărci de pe lista celor care au crescut vânzările în 2012: Skoda și Lancia. Prima confirmă investițiile masive în produse bune și o imagine foarte echilibrată, după noile lansări (Citigo și Rapid) fiind așteptate noi creșteri pe final de an. Lancia simbolizează, de fapt, revenirea Chrysler în Europa, pe de o parte chiar sub propriul brand în Marea Britanie, de cealaltă parte sunt modelele bune vândute acum cu sigla italiană Lancia.

Cotă

ian-mai

ian-mai

Creștere

2012

2011

2012

2011

12/11

JEEP

0,2

0,1

12.423

8.460

+46,8

LAND ROVER

0,8

0,5

45.565

32.113

+41,9

KIA

2,5

1,8

139.576

112.034

+24,6

CHEVROLET

1,5

1,2

85.501

74.894

+14,2

JAGUAR

0,2

0,2

10.394

9.417

+10,4

HYUNDAI

3,3

2,8

187.667

170.883

+9,8

LEXUS

0,2

0,2

12.732

11.606

+9,7

AUDI

5,5

4,9

307.716

295.314

+4,2

MERCEDES

4,5

4,0

251.814

243.258

+3,5

SKODA

3,9

3,5

218.776

214.874

+1,8

LANCIA/CHRYSLER

0,8

0,8

46.384

45.879

+1,1

SURSA: ACEA

RELATED ARTICLES

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

- Advertisment -

Cele mai recente articole