joi, octombrie 9, 2025
AcasăTransporturiUltimele sectoare din Autostrada Soarelui se deschid abia pe 20 iulie

Ultimele sectoare din Autostrada Soarelui se deschid abia pe 20 iulie

Ministrul transporturilor, Ovidiu Silaghi, a declarat că sectoarele de autostradă Cernavodă – Medgidia și Medgidia – Constanța vor fi deschise traficului public abia pe 20 iulie, ultimul termen anunțat anterior, 30 iunie, fiind depășit și el. Pe prima porțiune de autostradă, Cernavodă – Medgidia, care începe de la capătul vechii autostrăzi, imdeiat după podul de la Cernavodă, se va circula doar în regim de drum național, pe o singură bandă pe sens. Pe sectorul Medgidia – Constanța, inclusiv centura orașului Constanța, se va circula în regim de autostradă. Pe centură, există o singură problemă care ar trebui rezolvată pentru a putea deschide circulația, la Ovidiu, unde trebuie mutată o conductă de gaze.

Ovidiu Silaghi a declarat că Medgidia – Constanța va avea restricții de viteză de 80 km/h. Acesta a spus că este mulțumit de modeul în care lucrează constructorul.

Autostrada Soarelui a avut un ritm de dezvoltare neregulat, primul proiect fiind demarat în anii comunismului. Lucrările au demarat, pe proiectul comunist, în perioada în care ministru al transporturilor era Miron Mitrea. Iar prima jumătate a autostrăzii a fost finalizată în mandatul de ministru al lui Radu Berceanu. Jumătatea Cernavodă – Constanța a început în al doilea mandat al lui Berceanu, fiind preluată apoi de Anca Boagiu. Aceasta a inaugurat un prim tronson, Murfatlar – Constanța, în 2011, după ce anterior a reziliat contractul pe sectorul Cernavodă – Medgidia. Licitația fusese câștigată de Colas, dar ministerul a acuzat constructorul că a întârziat lucrările. În acest moment există un proces la Curtea de Arbitraj între Colas și Ministerul Transporturilor. Noua licitație a fost câștigată de Astaldi – Max Boegl. Termenul de finalizare a Autostrăzii Soarelui este ianuarie 2013, potrivit contractului, însă Ovidiu Silaghi a admis că statul român mai are o datorie de 270 de milioane de lei către consorțiul care execută lucrările.

Prețurile la care a fost contractate ultimele tronsoane sunt: Cernavodă – Medgidia, 20,4 km, 498 milioane lei plus TVA, Medgidia – Constanța – 30,82 km – 596 milioane lei plus TVA, varianta de ocolire a Municipiului Constanța – 21,8 km – 438 milioane lei plus TVA.

RELATED ARTICLES

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

- Advertisment -

Cele mai recente articole