Statele Unite au decis micșorarea cotelor de consum ale constructorilor de automobile CAFE (Corporate Average Fuel Economy), pentru perioada 2016 – 2025, la aproape jumătate față de prezent. Mai exact, constructorii trebuie să ajungă la un consum mediu, pe întreg volumul de automobile construite, de 4,32 litri la 100 km (echivalentul a 54,5 mpg). Decizia reprezintă o lovitură puternică pentru constructori, costurile pentru implementarea acestei măsuri urmând să se ridice 192 miliarde de dolari, acestea urmând a se transforma în prețuri mai mari cu circa 2000 de dolari pentru fiecare mașină vândută. Cu toate acestea, marile companii auto au fost parteneri de negocieri cu administrația Obama, aceștia participând la discuțiile tehnice necesare calculării ritmului de reducere a consumului și au semnat un acord cu guvernul american. Constructorii europeni Daimler AG și Volkswagen AG au refuzat semnarea acordului, afirmând că decizia îi favorizează pe constructorii americani.
Ritmul de reducere a consumului mediu va fi de 5 pe an pentru turisme și 3,5 pentru vehicule comerciale. De cealaltă parte vor sta economiile de circa 8.000 de dolari făcute pe parcursul vieții autoturismului. Efectele ecologice vor fi reducerea cantității de carburant consumat în perioada de aplicare cu 12 miliarde de barili. Măsura face parte din programul lui Barack Obama de reducere a importurilor și consumului de carburanți. Printre constructorii care sunt avantajați de această măsură se numără Honda Motor, care are cel mai scăzut consum mediu pe automobilele construite. Surpriza ar putea fi constituită de adăugare a vehiculelor propulsate cu gaze naturale (GPL) pe lista mașinilor care sunt considerate ecologice și care vor beneficia de subvenții din partea statului.
Unii analiști sunt de părere că măsura va contribui la crearea de noi locuri de muncă, deoarece constructorii vor fi nevoiți să caute noi soluții pentru reducerea consumului.