autoindustry.ro Web analytics

Publicat la: joi, iun. 7th, 2012

Sistemele de alertă automată în caz de accident auto vor fi obligatorii din 2015

Echiparea autovehiculelor din UE cu dispozitive de tip eCall, care apelează automat serviciile de urgență 112 în caz de accident rutier, trebuie să devină obligatorie începând cu anul 2015, potrivit unui raport comun al comisiilor de Transport, Piață Internă și Produse de Consum al Parlamentului European.

“Obligativitatea instalării de dispozitive eCall la bordul mașinilor nu va reduce numărul de accidente rutiere ca atare, însă va diminua cu certitudine mortalitatea pe drumurile publice europene”, a declarat parlamentarul european Keyth Taylor, în cadrul ședinței de prezentare și dezbatere a raportului.

Potrivit documentului, se estimează că generalizarea sistemelor eCall va scurta la jumătate, față de momentul actual, intervalul mediu de sosire la fața locului a echipelor medicale și de descarcerare, în urma unor accidente de circulație.

Dispozitivele cu pricina, montate pe vehicule, vor rămâne în stand-by în cea mai mare parte a timpului, însă când vor sesiza că mașina a suferit un accident serios, vor apela automat serviciile de urgență 112 și le vor transmite cu exactitate coordonatele locului unde a survenit accidentul.

“Nu doar mașinile și șoferii vor beneficia de pe urma generalizării acestui dispozitiv, ci și bicicliștii și pietonii răniți în accidente de circulație. Șofatul este o responsabilitate, nu un drept”, a adăugat Taylor.

Alți europarlamentari au arătat că, deși obligativitatea sistemelor eCall este o idee bună, mai sunt de depășit numeroase obstacole tehnice pentru implementarea ei.

“Deocamdată nu avem un sistem armonizat, iar infrastructura necesară nu este încă pusă la punct. De exemplu, dacă eCall va funcționa pe bază de comandă vocală, ce se va întâmpla dacă persoana implicată în accident rămâne în stare de inconștiență?”, a punctat europarlamentarul Jacqueline Foster.

Alte probleme ridicate de membrii Parlamentului European au fost legate de riscul de apariție a unor alarme false sau abuzive prin intermediul eCall, precum și de chestiunea protecției confidențialității datelor personale.

“Marele avantaj al eCall este că va trasmite serviciilor de urgență informații captate de sistemele de senzori cu care mașinile sunt deja echipate. De exemplu, autoritățile vor putea evalua gravitatea unui accident rutier analizănd datele transmise prin eCall despre felul în care s-au deschis airbagurile mașinii”, a arătat președintele Comitetului pentru Piață Internă al Parlamentului European, Malcolm Harbour.

Lasă un comentariu

XHTML: You can use these html tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>