Agenţia americană pentru Protecţia Mediului (EPA) a catalogat modelul Honda Fit (Jazz, în Europa) drept cea mai eficientă maşină, cu un consum de numai 118 MPGe (mile per “galon electric”), echivalent cu 1.99 “litri electrici” /100 km.
Mai mult, Jazz EV are nevoie de 29 kWh pentru a parcurge 100 de mile (aprox. 160 km) sau de circa 18 kWh, pentru 100 km, ceea ce înseamnă că bateria de 20 kWh îi asigură citadinei de clasă “B” o autonomie de 131 km. Nu e mult, dar cifrele arată mai bine decât în cazul concurenţei electrice. Conform EPA, Ford Focus Electric consumă 105 MPGe (2.24 l/100 km) şi are o autonomie de 121 km (72 mi), Nissan Leaf consumă 99 MPGe (2.38 l/100 km) şi are o autonomie de 117 km (73 mi), iar Mitsubishi i-Miev “mănâncă” 112 MPGe (2.1 l/100 km) şi are o autonomia de 99 km (62 mi).
De asemenea, dacă facem un exerciţiu de imaginaţie şi luăm în calcul un preţ mediu de 0.4 lei/kWh, Honda Jazz EV poate parcurge 100 km cu circa 7.2 lei, un cost imbatabil pentru orice alt automobil actual, fie el diesel, “benzinar”, hibrid ori electric.
Modelul 100 electric Honda Jazz/Fit EV a fost prezentat, pentru prima dată, în cadrul Salonului Auto de la Los Angeles 2011. Maşina are sub capotă un motor electric coaxial, de 123 CP, cu un cuplu de 254 Nm, constant pe o plajă largă de turaţii. Cutia de viteze cu frecare redusă a fost “împrumutată” de la Honda FCX Clarity, un concept pe bază de pilă de combustibil cu hidrogen dezvăluit în 2010 la Salonul din L.A.. Iar bateria de 20 kWh, de tip lithium-ion (Li-ion) se poate încărca în mai puţin de trei ore la o priză de 240 volţi. Mai mult, constructorul nipon afirmă că bateria Toshiba SCiB poate fi încărcată în proporţie de 80 în numai 15 minute şi poate suporta până la 4.000 de cicluri, ceea ce înseamnă de circa 2.5 ori mai mult decât în alte cazuri.