Renault va contracta de la Banca Europeană de Investiții un împrumut în valoare de 400 milioane de euro pentru a finanța proiectul noului Twingo.
Banii vor ajuta constructorul francez să aducă noul model pe piață la timp, în 2014 și vor fi destinați, în primul rând, dezvoltării unei noi generații de materiale ușoare care vor reduce drastic masa mașinii și, implicit, consumul și emisiile.
Finanțarea face parte din programul de susținere a tehnologiilor prietenoase cu mediul și a mașinilor efieciente. Renault nu se află la primul împrumut de acest gen. Din 2009 până în prezent, constructorul francez a primit de la BEI aproximativ 1 miliard de euro pentru programul de dezvoltare a modelelor electrice.
Noul Twingo va dispune, în premieră, de tracțiune spate, fiind dezvoltat pe o nouă platformă comună folosită și de următoarea generație de modele Smart. Sub capota se va regăsi actualul turbo în trei cilindri 0.9 TCe de 90 CP, disponibil și pe Clio IV și Dacia Logan/Sandero. Renault ia în considerare și lansarea unei versiuni electrice, din seria Z.E.
Daimler dezvoltă, însă, în paralel un motor nou, cu configurație identică, construit în colaborare cu Ford. Anunțul surprinzător a fost făcut săptămâna trecută de Roland Kemmler, șef de dezvoltare, divizia de motoare Mercedes.
Renault va asambla viitorul Twingo în uzina proprie din Novo Mesto, Slovenia, alături de următoarea generaţie Smart ForFour. Anul trecut, Twingo a fost devansat de Fiat Panda, Fiat 500 şi VW Up!, iar vânzările au scăzut cu 31, la nivel european fiind livrate aproximativ 92.569 de exemplare.