Daimler își intensifică legăturile cu Ford. Sarcina de a produce un nou motor turbo în trei cilindri, dedicat viitoarei generații de modele Smart, i-a determinat pe inginerii grupului german să apeleze la experiența acumulată de colegii lor de peste Ocean în dezvoltarea propulsorului de 1 litru din seria EcoBoost, anunță Automotive News.
“Este un motor extrem de interesant, o realizare deosebită.”, a mărturisit, într-un exces de sinceritate, Roland Kemmler, șef de dezvoltare, divizia de motoare Mercedes. “Am purtat câteva discuții cu privire la tehnologia din spatele acestui motor.”
Ford va primi în schimbul expertizei în domeniul motoarelor de cilindree redusă acces la tehnologia Euro6 de filtrare catalitică stratificată, patentată de Mercedes.
Vestea colaborării cu constructorul american este șocantă, în contextul în care noul motor, de inspirație Ford, va fi folosit de viitoarele modele cu tracțiune spate înrudite Smart-Renault Twingo.
Nemții au ales să se consulte cu colegii de peste Ocean și nu cu actualul partener în proiectul comun Smart-Twingo, Renault, deși francezii dețin în portofoliul actual un motor turbo similar. Este vorba despre unitatea 0.9 TCe de 90 CP, prezentă inclusiv pe noile generații Dacia Logan și Sandero.
Îndelung premiatul EcoBoost de 1 litru este un motor extrem de versatil. Ford montează micul propulsor cu injecție directă pe modele dintre cele mai diverse, pornind de la citadina Fiesta și compacta Focus, până la limuzina Mondeo. Motorul a câștigat numeroase distincții internaționale pentru performanțele și, mai ales, eficiența pe care le oferă.