Ministrul Dezvoltării, Eduard Hellvig a semnat un contract de finanţare pentru reabilitarea infrastructurii rutiere din Craiova, proiect cu o valoare totală de 83,9 milioane lei, derulat prin Programul Operaţional Regional (POR). Problema infrastructurii uzinei Ford rămâne, însă. Craiova este legată de principalele oraşe doar prin şosele (E70 – către Caracal sau Drobeta-Turnu Severin, E79 – către Targu Jiu sau Calafat şi DN65/E574 – către Piteşti), aflându-se la 120 de kilometri de Autostrada A1 Bucureşti-Piteşti (către Portul Cosntanţa, de exemplu) şi E81 (către ţările vest-europene), principalele rute de export. Până în momentul de faţă autorităţile locale nu au dispus decât construirea unui sens giratoriu la poarta fabricii, pentru facilitarea accesului.
Totuşi, ministrul a ţinut să sublinieze că proiectul creează două premise extrem de importante pentru dezvoltare: “pe de o parte, o sumă considerabilă va intra în bugetul local şi va crea locuri de muncă, aceasta fiind dealtfel şi una dintre priorităţile Ministerului Dezvoltării Regionale şi Turismului (MDRT), iar pe de altă parte va facilita alinierea comunităţilor locale la nivelul secolului XXI”.
Proiectul de infrastructură vizează fluidizarea traficului în zona metropolitană Craiova şi face parte din planul integrat de dezvoltare Craiova – pol de creştere în construcţia de maşini şi industria electrotehnică, conform MDRT. Valoarea totală a acestuia este de 83,9 milioane lei, din care 65,1 milioane lei reprezintă finanţare nerambursabilă, şi se va derula pe parcursul a 28 de luni.
Conform MDRT, lucrările vor permite reducerea cu 30 a timpului de călătorie în oraş şi vor duce la creşterea cu 6 a numărului de persoane care vor utiliza mijloacele de transport în comun pe mai multe artere.