sâmbătă, aprilie 20, 2024
AcasăIndustrieUn camion la 7 minute: Uzina Ford de la Craiova nu dispune...

Un camion la 7 minute: Uzina Ford de la Craiova nu dispune de autostrada, dar va avea un sens giratoriu

Chiar dacă uzina Ford de la Craiova nu beneficiaza de o infrastructura normală, rutele comerciale fiind compuse doar din şosele, producţia lui B-Max şi a motoarelor 1.0 EcoBoost a început, iar autorităţile locale au decis, conform contractului încheiat cu americanii, construirea unui giratoriu la poarta fabricii, la intersecţia străzilor Preciziei şi Henry Ford, care să faciliteze ieşirea/intrarea camioanelor încărcate cu maşini sau piese.

Când producţia Ford va atinge capacitate maximă, pe poarta uzinei de la Craiova, va ieşi, teoretic, un camion de mare tonaj la fiecare şapte minute. Iar cum fabrica este situată la limita oraşului, pe şoseaua către Caracal (E70), pentru facilitarea accesului autorităţile craiovene au decis, împreună cu reprezentanţii Ford, că este necesară construirea unui sens giratoriu, cu diametrul de peste 30 de metri, specialiştii în sistematizarea traficului apreciind că o intersecţie, chiar şi semaforizată, ar fi strangulat circulaţia în zonă.

Simplu? Nu. Din cauza mărimii giratoriului şi a faptului că uzina se află la limita administrativă a trei localităţi (Craiova, Cârcea şi Malu Mare), pentru construirea “intersecţiei” pe axul E70 ar fi fost nevoie de expropierea unor persoane din Malul Mare. Prin urmare, tot Ford a găsit soluţia, oferind autorităţilor locale un teren. Prin urmare, giratoriul va fi amplasat tangent la E70, pe o suprafaţă deţinută în parte de municipiul Craiova şi americani. Iar autorităţile speră ca în maximum patru luni proiectul să fie realizat, iar sensul giratoriu să devină funcţional.

Problema infrastructurii uzinei Ford rămâne, însă. Craiova este legată de principalele oraşe doar prin şosele (E70 – către Caracal sau Drobeta-Turnu Severin, E79 – către Targu Jiu sau Calafat şi DN65/E574 – către Piteşti), aflându-se la 120 de kilometri de Autostrada A1 Bucureşti-Piteşti (către Portul Cosntanţa, de exemplu) şi E81 (către ţările vest-europene), principalele rute de export.

RELATED ARTICLES

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

- Advertisment -

Cele mai recente articole