Un procentaj de 14 dintre români doresc să achiziționeze o mașină în 2012, arată studiului Observator Cetelem. Față de anul trecut, ponderea persoanelor care au o astfel de intenție s-a majorat cu două puncte procentuale, aceasta fiind cea mai mare creștere înregistrată în țările în care a fost realizat sondajul. În schimb, în România a scăzut numărul celor care intenționează să-și ia o motocicletă sau un scuter de la 3 anul trecut la 2 în acest an.
Sondajul Cetelem a fost realizat în 12 țări: Germania, Marea Britanie, Franța, Italia, Spania, Portugalia, Ungaria, Polonia, Cehia, România, Slovacia și Rusia, în perioada noimebrie-decembrie 2011, pe eșantioane reprezentative. Potrivit companiei, au fost fost intervievate peste 6.500 de persoane, cel puțin 500 din fiecare țară.
Din toate țările cuprinse în studiu, România se remarcă prin cea mai mare creștere a intenției de cumpărarea a unui automobil în acest an. Față de anul trecut încă 2 din persoane vor să facă o astfel de achiziție, în timp ce în Italia, Cehia și Slovacia ponderea celor din această categorie a crescut doar cu câte un punct procentual. În Marea Britanie procentajul a rămas neschimbat față de anul precedent, în timp ce în restul țărilor un număr mai redus de respondenți a afirmat că are o astfel de intenție. Cea mai mare reducere a fost înregistrată în cazul respondenților din Germania, de la 22 în 2011 la numai 12 în acest an.
Intenția de achiziție de automobile () |
||||
în 2011 |
în 2012 |
Diferență 2012/2011 |
||
1 |
România |
12 |
14 |
2 |
2 |
Italia |
22 |
23 |
1 |
3 |
Cehia |
16 |
17 |
1 |
4 |
Slovacia |
12 |
13 |
1 |
5 |
Marea Britanie |
19 |
19 |
0 |
6 |
Portugalia |
13 |
12 |
-1 |
7 |
Ungaria |
9 |
8 |
-1 |
8 |
Franța |
20 |
18 |
-2 |
9 |
Rusia |
35 |
32 |
-3 |
10 |
Spania |
18 |
15 |
-3 |
11 |
Polonia |
28 |
23 |
-5 |
12 |
Germania |
22 |
12 |
-10 |
În cazul intenției de achiziție a motocicletelor și scuterelor, studiul Cetelem arată că aceasta este în creștere pe piețele din Italia, Cehia, Rusia, Polonia și Portugalia și se menține neschimbată în Spania, Franța, Ungaria și Marea Britanie. Doar în trei țări interesul pentru acest tip de vehicule este în scadere: România, Slovacia și Germania. Ca și în cazul automobilelor, în Germania se înregistrează cea mai importantă scădere a intenției de a cumpăra un vehicul din această categorie.
Intenția de achiziție de motociclete și scutere () |
||||
în 2011 |
în 2012 |
Diferență 2012/2011 |
||
1 |
Italia |
9 |
11 |
2 |
2 |
Cehia |
2 |
4 |
2 |
3 |
Rusia |
6 |
7 |
1 |
4 |
Polonia |
5 |
6 |
1 |
5 |
Portugalia |
4 |
5 |
1 |
6 |
Spania |
6 |
6 |
0 |
7 |
Franța |
4 |
4 |
0 |
8 |
Ungaria |
4 |
4 |
0 |
9 |
Marea Britanie |
3 |
3 |
0 |
10 |
România |
3 |
2 |
-1 |
11 |
Slovacia |
2 |
1 |
-1 |
12 |
Germania |
6 |
3 |
-3 |
Cetelem este o instituție financiară nebancară, membră a grupului francez BNP Paribas. La nivel european, Cetelem este lider pe piața creditelor de consum. În România, oficialii firmei afirmă că se situează pe primul loc pe segmentul creditelor vândute în magazine, respectiv pe locul doi pe segmentul cardurilor de credit. Finanțatorul are în ofertă și credite auto.