autoindustry.ro Web analytics

Publicat la: lun, mai 21st, 2012

Opel a anunţat că nu închide fabrica din Bochum, deşi Astra se mută în Polonia şi Marea Britanie

Oficialii Opel au confirmat mutarea producţiei Astra de la Bochum (Germania), în fabricile din Polonia şi Marea Britanie, dar au infirmat, cel puţin deocamdată, zvonurile privind închiderea fabricii, care are 3.100 de angajaţi şi o capacitate de circa 160.000 autoturisme pe an. Astfel, directorul general al Opel, Karl-Friedrich Stracke, a anunţat, în urma unei întâlniri cu angajaţii din Bochum, că unitatea nu se va închide până în 2014, potrivit presei germane.

Criza economico-financiară ce pare a nu se mai termina în Europa a afectat dramatic cererea de automobile noi, majoritatea constructorilor confruntându-se cu o suprapoducţie fără precedent. Prin urmare, pentru a încerca să facă faţă acestei provocări, aceştia sunt nevoiţi să facă fel de fel de artificii, să ajusteze cadenţa fabricilor şi, chiar, să renunţe la unele facilităţi. De exemplu, Ford şi-a trimis angajaţii fabricilor din Koln (Germania) şi Genk (Belgia) în şomaj tehnic, pentru mai multe zile, şi ia în calcul, potrivit unor surse, închiderea unităţii din Spania (Valencia). În pericol par a fi şi fabricile Peugeot din Aulnay (Franţa) şi Madrid (Spania). Iar, după ce a înregistrat o pierdere de 747 milioane de dolari în Europa, General Motors (GM) se pregăteşte să taie în carne vie.

Concret, Opel, subsidiara grupului GM în Europa, a început recent să oprească producţia unuia dintre cele mai bine vândute modelele ale sale, Astra, în Germania.

Conform presei germane, Astra s-ar putea să nu se mai fabrice nici măcar în “cartierul general” Opel de la Ruesselsheim. Iar unitatea din Bochum se zvoneşte că va pierde şi asamblarea modelului Zafira, în favoarea Ruesselsheim-ului, ceea ce, chiar dacă directorul general al Opel a dat asigurări că nu se va întâmpla nimic până în 2014, pune sub semnul întrebării viitorul acestei facilităţi după această dată.

Oricare ar fi termenul însă, o eventuală decizie de a închide fabrica din Bochum ar marca cea mai dramatică măsură luată până acum de constructorii auto europeni.

În 2011, GM a înregistrat o pierdere de 747 milioane de dolari în Europa, iar zvonurile potrivit cărora grupul american ar putea relua încercările de vânzare a Opel sunt reîmprospătate periodic de diverse surse, după ce tentativele anterioare de vânzare a Opel au fost abandonate de GM acum trei ani, după ample proteste în Germania privind miile de locuri de muncă puse în pericol.

Lasă un comentariu

XHTML: You can use these html tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>