autoindustry.ro Web analytics

Publicat la: joi, iun. 14th, 2012

OFICIAL: GM închide fabrica din Bochum, analiştii se tem că urmează şi altele

Supraproducţia fabricilor auto din Europa este o realitate ce ameninţă din ce în ce mai vehement constructorii, în contextul scăderii continue a pieţei auto de pe “bătrânul continent” din ultimii ani. Dacă până acum, s-a redus ritmul de lucru şi s-au mai efectuat concedieri, General Motors (GM) a anunţat prima măsură radicală: fabrica din Bochum, Germania, va fi închisă până în 2017.

Zvonurile privind relocarea producţiei GM în ţări mai ieftine, precum Polonia, şi închiderea uzinei din Germania (Bochum) au făcut înconjurul presei, încă din primele luni ale anului 2012, după ce vânzările Opel în Europa au scăzut cu aproape 20. Dar renunţarea la facilitatea de la Bochum, care are 3.100 de angajaţi şi o capacitate de 160.000 de vehicule pe an, a fost mereu negată, inclusiv de directorul general al Opel, Karl-Friedrich Stracke, care anunţa, în luna mai, că unitatea nu se va închide cel puţin până în 2014.

Cum în primele patru luni ale anului, vânzările auto din Europa au scăzut însă cu 7,1, pieţele din Italia, Franţa şi Grecia s-au contractat cu peste 18, iar previziunea pentru acest an este tot de -7, potrivit ACEA, lucrurile au început să se precipite. Prin urmare, pe 13 iunie 2012, GM a anunţat, oficial, că va închide până în 2017 fabrica din Bochum, prima măsură de acest tip luată de grupul american în Germania, după cel de-al doilea Război Mondial.

Având în vedere dinamica pieţei, analiştii se tem însă că închiderea uzinei Opel nu va rezolva supraproducţia, fiind nevoie ca alţi patru constructori, Renault, PSA Peugeot-Citroёn, Fiat şi Ford, să facă mişcări similare, pentru că, presaţi politic să nu reducă numărul de locuri de muncă, producătorii europeni au menţinut uzinele neprofitabile, închizând numai două în ultimii 4 ani – o fabrică GM în Belgia şi una a Fiat în Sicilia. “Ar trebui ca marii producători auto să închidă cel puţin câte o fabrică, ceea ce ar însemna în total cinci unităţi”, a estimat, de pildă, Philippe Houchois, analist la UBS în Paris, potrivit Bloomberg. Pe “lista neagră” a fabricilor auto închise ar putea figura, de exemplu, conform presei germane, unitatea Ford de la Valencia (Spania) şi fabricile Peugeot din Aulnay (Franţa) şi Madrid (Spania).

Temerile legate de viitorul pieţei auto europene au dus la evoluţii “suprinzătoare” pe bursă. Acţiunile Peugeot, de exemplu, au scăzut în ultimele zile la un minim al ultimilor 23 de ani, titlurile Renault au scăzut cu 27, iar cele ale Fiat, cu 26.

Lasă un comentariu

XHTML: You can use these html tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>