General Motors va renunța la brandul Chevrolet în Europa începând cu 2015 și se va concentra asupra Opel, potrivit unui comunicat oficial, difuzat de compania americană.
Abandonarea pieței europene pentru marca Chevrolet reprezintă un ultim efort de a trece operațiunile europene pe plus și de a readuce la viață marca Opel, se precizează în comunicat.
Chevrolet nu va mai avea o prezență pe piețele din Europa din cuaza unui model de business solicitant și a unei situații economice dificile în Europa, se mai arată în declarația GM.
“Credem că acest lucru este un câștig pentru toate brandurile noastre în Europa și la nivel global, așa cum GM va avea beneficii de pe urma unui Opel/Vauxhall puternic”, a declarat vicepreședintele Steve Girsky.
Unele modele considerate iconice, precum Corvette, vor fi menținute pe piață, iar marca premium Cadillac își va extinde prezența în regiune, în următorii 3 ani. Marca Chevrolet va rămâne prezentă în Rusia.
Potrivit comunicatului, Chevrolet va lucra împreună cu rețeaua de dealeri din vestul și estul Europei pentru a stabili viitorii pași, în timp ce se va asigura că poate onora obligațiile față de actualii clienți în anii următori.
“Clienții noștri pot să fie siguri că vom continua să oferim garanție, piese și servicii pentru vehiculele Chevrolet, pentru vehiculele cumpărate de acum și până la sfârșitul anului 2015” a declarat Thomas Sedran, președinte și director general Chevrolet Europe.
Chevrolet este marca pe care General Motors a ales-o să fie prezentă pe mașinile fabricate de uzinele Daewoo din Coreea de Sud, pe care GM le-a cumpărat. Odată cu reîmprospătarea gamei și introducerea de modele potrivite pentru clienții europeni, vânzările au crescut, însă nu suficient pentru a genera profituri mari, care să acopere pierderile Opel. Mai mult, o serie din clienții Opel au migrat către noua marcă, datorită prețurilor mai mici.
Potrivit cifrelor de înmatriculări furnizate de ACEA, vânzările Chevrolet au căzut în Europa cu 17%, cota de piață a acestei mărci scăzând la 1,2%.
Potrivit lui Girsky, retragerea Chevrolet din Europa va aduce costuri speciale de circa 750 milioane de dolari în bugetul companiei.
Marca Chevrolet a fost introdusă oficial în Europa în 2005, odată cu înființarea Chevrolet Europe. Sediul companiei a fost stabilit în Zurich, Elveția, în onoarea fondatorului Louis Chevrolet, un mecanic auto și pilot de curse elvețian, care a emigrat în urmă cu un secol în SUA. În prezent, Chevrolet Europe are aproximativ 800 de angajați, la care se adaugă câteva mii aparținând dealerilor.
Cu ajutorul automobilelor vândute atât în Europa, cât și în Rusia sau Orient, Chevrolet a devenit nu doar cea mai populară marcă a GM, ci și una dintre cele mai vândute mărci ale lumii, alături de Volkswagen, Toyota și Ford.