Administrația din Germania a decis să perceapă o taxă de autostradă pentru autovehiculele înmatriculate în alte state, potrivit presei germane, care citează surse de la negocierile partidelor aflate la guvernare.
Noua taxă de autostradă care urmează a fi introdusă de Germania a fost unul dintre punctele negociate în acordul de guvernare, iar unul dintre argumentele solide utlizate de guvern a fost acela că introducerea ei nu va aduce costuri administrative pentru statul german.
Estimările făcute pe baza traficului existent arată că Germania va avea încasări de circa 260 de milioane de euro anual, o sumă despre care s-a spus că nu justifică introducerea taxei. Mai multe organizații din țări care nu percep taxe au considerat decizia cel puțin neoportună, susținând că va afecta libera circulație în Europa. De asemenea, cetățenii din țările vecine care au activități în Germania și traversează frontiera des vor fi afectați. Au fost făcute deja și previziuni privind devierea traficului pe șoselele mici, care traversează localități de mici dimensiuni.
Cu toate acestea, mai multe state din Uniunea Europeană percep taxe de autostradă șoferilor din alte țări. Printre acestea, cele mai mari sunt în Franța și Italia, țări cu un trafic intens. În Franța, regimul de taxe este aplicat în urma parteneriatelor public – privat, în urma cărora șoselele au fost construite de firme care percep apoi taxa de autostradă.
Germania este primul stat din Europa care a construit o autostradă (autobahn), în 1921. Mărcile auto germane au beneficiat de pe urma acestor șosele, mai ales de pe urma segmentelor de autostradă fără limită de viteză, pentru a-și promova performanțele pe piețele pe care se vînd. De altfel, acesta a fost unul dintre argumentele celor care se opun introducerii acestei taxe.
În prezent, Germania percepe taxe de utilizare a autostrăzilor pentru vehiculele comerciale înmatriculate în alte țări.