General Motors ar putea plăti despăgubiri de cel puțin 50 milioane de euro dealerilor Chevrolet din Spania. Aceștia solicită acoperirea daunelor financiare pe care retragerea brandului din Europa le va aduce, începând din 2015, scrie publicația spaniolă autonocion.com.
Concesionarii Chevrolet se tem că odată cu dispariția mărcii de pe Bătrânul Continent, vor intra în faliment, serviciile post-vânzare pe care le-ar putea oferi vechilor clienți fiind considerate insuficient de profitabile pentru a susține întreaga rețea de dealership-uri.
Mulți dintre distribuitorii Chevrolet din Spania și-au reconstruit de la zero showroom-urile, recent, pentru a respecta cele mai noi cerințe General Motors în materie de imagine de marcă și prezentare a produselor. Aceștia au investit sume uriașe, pe care acum le consideră irosite. Un dealership complet utilat presupune investiții estimate la circa 1,5 milioane de euro.
Cei 85 de dealeri Chevrolet de pe teritoriul Spaniei susțin, prin vocea Uniunii în care s-au organizat, crearea unui sistem de compensații diferențiate, oferite de General Motors fiecărui concesionar în funcție de numărul de mașini comercializate, de suprafața showroom-ului sau de investițiile făcute de-a lungul timpului pentru dezvoltarea dealership-ului sau promovarea brandului.
În decembrie, General Motors a anunțat retragerea mărcii Chevrolet de pe piața europeană, până la finele lui 2015. Lansată în 2005, divizia europeană Chevrolet nu s-a bucurat de succesul așteptat, americanii raportând în mod constant pierderi financiare și vânzări în scădere.