Volvo a redevenit o companie profitabilă, anul trecut, 2013 fiind de bun augur pentru constructorul suedez. Anunțul a fost făcut chiar de șeful Volvo, Hakan Samuelsson.
“Scopul nostru a fost să încheiem anul fără niciun fel de pierderi, însă, vă pot declara astăzi că am reușit, de fapt, să revenim pe plus, ceea ce este extraordinar”, a declarat Samuelsson, referindu-se la profitul operațional al companiei.
Volvo va anunța rezultatele financiare complete în luna martie. În prima parte a lui 2013, constructorul suedez a raportat pierderi operaționale de 577 milioane de coroane, echivalentul a 88,7 milioane de dolari.
Samuelsson a pus evoluția pozitivă din ultima perioadă pe seama programului agresiv de reducere a costurilor, inițiat în 2013. Restructurarea rețelei de dealeri din China a dinamizat vânzările Volvo pe cea mai mare piață a lumii, livrările companiei scandinave în țara Marelui Zid apreciindu-se anul trecut cu 46% (61.146 unități).
La nivel global, Volvo a comercializat 427.840 unități anul trecut, bifând o creștere estimată la 1,4%, comparativ cu 2012.