“Părintele” Volvo, compania chinezească Geely a anunţat că va investi 11 miliarde de dolari în constructorul suedez, pentru ca, în următorii trei ani, acesta să ajungă la o cotă de piaţă de 20 în segmentul premium din China.
Structura socială a celui mai populat stat din lume, China, este una a extremelor. În timp ce milioane de oameni muncesc aproape o zi întreagă pentru un bol de orez, chinezii cu bani sunt atât de pretenţioşi, încât majoritatea constructorilor mondiali de maşini, ce se bat pe această piaţă, au fost nevoiţi să dezvolte, de exemplu, modele speciale, cu ampatamente alungite şi caroserii mărite. Iar apetitul lor pentru automobile premium este în continuă creştere.
Prin urmare, Geely Automobile, care a cumpărat titratul constructor suedez de automobile premium, Volvo, de la Ford, în 2010, cu suma de 1.8 miliarde de dolari, are planuri mari, anuntând o investiţie de 11 miliarde de dolari în acesta. Anul trecut, Volvo a vândut 50.000 de maşini în China, iar Geely vrea ca, în următorii trei ani, cota sa pe piaţa premium din China să ajungă la 20, cu un target de vânzări de 200.000 de unităţi.
Oficialii Volvo nu au confirmat însă planul de investiţii al Geely, precizând, potrivit Reuters, că fondurile vor fi împrumutate sau obţinute din diverse surse de constructorul suedez.