autoindustry.ro Web analytics

Publicat la: mar, apr. 10th, 2012

VW T5 by ABT – Duba de curse

Tunerul de casă Volkswagen, ABT a injectat cu steroizi motoarele dubiţei Multivan, conferindu-i performanţe aproape sportive.

Utilitatea nu trebuie să arate şi să se mişte ca o utilitară. Acesta se pare că a fost motto-ul specialiştilor ABT Sportsline, când s-au apucat de modificat Multivan, versiunea de lux a Transporter-ului T5 facelift.

Pe partea de design, “misiunea” tuner-ului a fost uşurată de liniile curate şi “familiare” ale dubei, ce înglobează ADN-ul autoturismelor grupului, precum Polo sau Passat. Kit-ul de design creionat de ABT este compus din paraşocuri redesenate agresiv, praguri uşor evazate, o evacuare cu patru ţevi şi jante de aliaj uşor, de 19 inch. De asemenea, ABT a proiectat un eleron pentru hayon, ce are menirea de a creşte apăsarea aerodinamică pe puntea spate, şi oferă şi suspensii mai ferme.

De ce atâta atenţie pentru aerodinamica unei caroserii aproape pătrăţoase? ABT a “umblat” şi la performanţele motoarelor, cel mai puternic Multivan ABT, 2.0 TSI, dispunând de nu mai puţin de 237 CP şi un cuplu de 400 Nm, ceea ce face ca “maşina” să sprinteze de la 0 la 100 km/h în 9.4 secunde. Cifrele nu sunt ameţitoare pentru un automobil cu valenţe sportive, dar pentru o dubă, da, dacă avem în vedere, de exemplu, că un BMW 318d accelerează 0-100 km/h în 9.0 sec..

Pentru cei care nu vor însă o “super dubă”, mult mai interesante sunt pachetele de performanţă pentru propulsoarele diesel. ABT creşte puterea “entry-level”-ului 2.0 TDI de 83 CP, la 108 CP, şi pe cea a TDI-ului de 101 CP, la 128 CP. Cel mai puternic “tractor” ajunge la 168 CP şi 400 Nm, plecând de la versiunea 2.0 TDI de 138 CP.

Lasă un comentariu

XHTML: You can use these html tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>