Statul francez are în vedere acordarea de noi ajutoare financiare către producătorii auto din Franța, pe fondul scăderii dramatice a cererii de automobile noi, a declarat ministrul francez al Industriei, Arnaud Montebourg, potrivit Bloomberg.
Declarația a fost făcută cu ocazia unei conferințe de presă desfășurate miercuri la centrul logistic al Renault de lângă Paris.
„Lucrăm în această direcție”, a spus ministrul, după ce a fost întrebat de jurnaliști dacă Guvernul de la Paris are în vedere sprijinirea industriei auto.
„Suntem întrutotul favorabili unor asemenea măsuri de sprijin, fie că este vorba de stimulente financiare pentru cumpărătorii de mașini noi sau de avantaje fiscale pentru autovehiculele eficiente energetic”, a declarat Montebourg.
Cu o zi înainte, directorul de operațiuni al Renault, Carlos Tavares, declarase că „orice fel de măsură de sprijin din partea statului pentru producătorii auto este binevenită”. Tot atunci, CEO-ul Renault, Carlos Ghosn, a spus că se așteaptă ca piața auto europeană să stagneze în continuare în următorii trei până la patru ani.
Ministrul francez al Industriei a mai declarat miercuri că s-a întâlnit cu Ghosn cu câteva săptămâni în urmă, înainte de a prelua portofoliul de ministru, și că au discutat posibilitatea acordării de ajutoare suplimentare de stat industriei auto.
„Această solicitare nu a fost înaintată formal către Guvern, însă ea a ajuns la Guvern și momentan se află în studiu”, a precizat Montebourg.
Principalii producători auto francezi, Renault și PSA Peugeot Citroen, se confruntă cu excese de capacitate de producție, în condițiile în care cererea de mașini noi se află pe un trend descrescător în întreaga Europă.
Potrivit estimărilor Asociației Europene a Producătorilor Auto, vânzările globale ale Renault au scăzut cu circa 21 în primele patru luni ale acestui an, iar cele ale Peugeot – cu 14.
Înmatriculările Dacia au scăzut peste media pieței în Franța
Înmatriculările de autoturisme Dacia în Franţa au scăzut în primele cinci luni cu 23,2, de la 40.377 unităţi în intervalul similar din 2011 la 31.477 unităţi, într-o piaţă în declin cu 17,2, la 840.158 unităţi.
Cota de piaţă deţinută de Dacia a scăzut de la 40,04 în urmă cu un an la 3,25, potrivit datelor publicate vineri de Comitetul Constructorilor Francezi de Automobile.
În luna mai, înmatriculările Dacia pe piaţa franceză au crescut cu 5,3, de la 6.464 autoturisme la 6.809 unităţi, iar cota a avansat de la 3,27 la 4,11. Piaţa franceză a înregistrat luna trecută un declin de 16,1, la 165.776 autoturisme.
Pe segmentul vehiculelor comerciale uşoare, înmatriculările Dacia au coborât în primele cinci luni cu 5, de la 2.251 unităţi la 2.138 unităţi, iar cota a stagnat la circa 1,26.
În topul celor mai bine vândute 100 de modele din Franţa, Duster se află pe pozţia a 12-a pentru primele cinci luni, cu o cotă de piaţă de 1,7 (14.610 unităţi), Sandero pe 16, cu 1,4 cotă de piaţă (11.902 unităţi), iar Logan pe 62, cu o cotă de piaţă de 0,4 (3195 unităţi).
Înmatriculările de autoturisme ale grupului Renault, care deţine Dacia, au scăzut cu 23,9 în primele cinci luni, la 157.996 unităţi, iar cota de piaţă s-a redus de la 20,46 la 18,81. În luna mai, înmatriculările grupului s-au redus cu 15,1, la 30.141 unităţi, iar cota de piaţă a urcat de la 17,97 la 18,18.