Sergio Marchionne și directorii săi au pus la cale un nou plan de relansare a grupului Fiat și a mărcilor din portofoliu. Investițiile prognozate de 9 miliarde de euro, potrivit Automotive News, care citează o sursă din cadrul companiei, au ca principal scop oprirea declinului în Europa și relansarea mărcii Fiat, alături de Alfa Romeo și Maserati.
Principala metodă de slavare a mărcii Fiat va fi orientarea către produsele bazate de modelul Fiat 500 și renunțarea la celelalte produse. Prima victimă va fi, se pare, modelul Fiat Punto, care nu va mai avea o nouă generație. În locul său ar putea fi lansată o nouă versiune a modelului 500, una cu 5 uși și spațiu specific segmentului B. Evident, va avea multe în comun cu actualul Fiat 500 L, însă vânzările bune și mai ales marja mult mai mare de profit a familiei 500 îi încurajează pe italieni să afacă acest lucru.
Modificările la nivel industrial, pentru a duce planul la bun sfârșit, implică mutarea noului model la uzina din Polonia, unde se produce Fiat 500, și retehnologizarea uzinelor din Italia, pentru a fi capabile să producă automobile Alfa Romeo și Maserati. În prezent, cele mai importante fabrici din Italia în care sunt produse modele Fiat au o activitate redusă la minim și un număr foarte mic de angajați.
Practic, marca Fiat se va reorganiza pe două direcții, familia Fiat 500, modele aspiraționale, cu profit mare, și familia Panda, modele de buget și, implicit, de volum. Cele două modele amintite sunt, de altfel, singurele care generează vânzări masive pentru marca Fiat. În același timp se va pune accentul pe mărcile premium Alfa Romeo și Maserati, cu o extindere globală a acestora.
Pierderile Fiat din ultimii 4 ani se ridică la aproximativ 2 miliarde de euro, sumă care include și cei 300 milioane de euro pierderi în 2013.