autoindustry.ro Web analytics

Publicat la: joi, mai 31st, 2012

Fiat, în zodia “Scorpionului” – Abarth Punto SuperSport

Abarth, tunerul de casă al celor de la Fiat, face o propunere indecentă pasionaţilor de cai putere şi performanţe contra-cronometru, dezvoltând, pe baza Fiat-ului (Grande) Punto, hot-hatch-ul Punto SuperSport, cu 180 CP sub capotă şi un sprint 0-100 km/h în 7.5 secunde.

Renault Clio RS / RS Gordini, cu ai săi 203 CP “aspiraţi”, şi MINI Cooper John Cooper Works (JCW), cu ai săi 211 CP “turbaţi”, rămân un etalon de adrenalină în această clasă a citadinelor metamorfozate în maşini sport. În spatele lor însă, lupta este aprigă. Volkswagen are un Polo GTI 1.4 TSI / 180 CP, care îl provoacă pe Clio RS până la 100 km/h (6.9 sec.), Ford propune un Fiesta ST, ce se bate în 1.6 turbo cu MINI Cooper JCW, cu o acceleraţie 0-100 km/h în 6.5 sec., iar Opel Corsa OPC, de exemplu, cu cei 192 CP ai săi, se laudă şi el cu performanţe de top: 0-100 km/h în 7.2 sec. Pentru pretenţioşi însă, există şi o ediţie specială Corsa Nurburgring Edition, care are 210 CP şi “bate” suta în 6.8 sec..

Prin urmare, Abarth, fostul constructor de maşini de curse care şi-a asociat numele cu Fiat încă din 1952 (Abarth 1500 Biposto) şi, apoi, a devenit tunerul de casă al constructorului italian, nu putea să nu intre în joc. Abarth Punto SuperSport 2012 dispune de un kit de caroserie agresiv, dezvoltat special în tunelul aerodinamic, iar puterea este furnizată de o versiune “umflată” a T-Jet-ului MultiAir de 1.4 litri. Motorul produce 180 CP / 5.750 rpm şi un cuplu de 272 Nm / 3.000 rpm, în timp ce transmisia se face prin intermediul unei cutii de viteze manuale, în 6 trepte. Sigur, “cifrele” lui Abarth Punto SuperSport sunt mai mari decât cele ale rivalilor (0-100 km/h în 7.5 sec. şi o viteză de top de 216 km/h), dar, chiar şi aşa, “scorpionul” poate pune în dificultate multe modele cu pretenţii sportive.

Interiorul lui Abarth Punto SuperSport este personalizat cu scaune profilate sport, pentru un bun suport lateral, un volan îmbrăcat în piele mai gros, pentru o priză cât mai eficientă, un pedalier din aluminiu şi mai multe ornamente cromate. Dacă maşinuţa v-a convins, trebuie să vă grăbiţi, pentru că Abarth nu va produce în uzina de la Mirafiori (Torino) decât 199 de unităţi.

Lasă un comentariu

XHTML: You can use these html tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>