autoindustry.ro Web analytics

Publicat la: mie, mart. 21st, 2012

Datsun – o marcă pentru piețele emergente

Au existat ceva zvonuri până acum legate de faptul că Nissan ar dori să relanseze marca Datsun. Oficialii au avut grijă să nege acest zvon, probabil nu era momentul potrivit pentru confirmarea lui. Ieri, Carlos Ghosn – CEO Nissan, în cadrul unei conferințe de presă organizată la Jakarta, a prezentat planurile Nissan până în 2015 pentru Asia. Acestea includ o investiție de aproximativ 300 milioane de euro într-o nouă fabrică situată la 80 kilometri de Jakarta care până în 2014 va ajunge la o capacitate de producție de 250.000 unități anual.

În același timp Nissan va crea 3.300 noi locuri de muncă. Unitatea va deveni cea mai mare fabrică din zona sudică a Asiei. Tot cu această ocazie, Carlos Ghosn a confirmat renașterea mărcii Datsun, sub care vor fi produse modele destinate piețelor emergente: India, Indonezia și Rusia. Cu această ocazie a fost prezentat și noul logo al mărcii, unul inspirat din cel al lui Nissan. În viitor este posibil ca modelele Datsun să fie comercializate și pe piețe din America de Sud. Este puțin probabil să asistăm la debutul mărcii Datsun pe piețele din Europa, Japonia sau America de Nord.

Evident, alianța Renault-Nissan are alte planuri pe aceste piețe, dar ar fi probabil destul de greu de acceptat o marcă Datsun low-cost în condițiile în care acest nume în trecut a fost purtat de modele legendare. Este suficient să amintim de Datsun Fairlady atât în versiunea coupe cât și roadster, bunicii gamei Z de astăzi de la Nissan. De fapt în Japonia gama Nissan 370Z încă se numește Fairlady Z. Datsun devine a treia marcă globală din portofoliul Nissan.

Lasă un comentariu

XHTML: You can use these html tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>