marți, august 9, 2022
AcasăTransporturiAnunțul de participare la concesionarea autostrăzii A0 se lasă așteptat

Anunțul de participare la concesionarea autostrăzii A0 se lasă așteptat

Potrivit declaraţiilor ministrului transporturilor Alexandru Nazare, luna aceasta ar trebui să fie publicat anunţul legat de contractul de concesionare al Centurii de Sud a Capitalei în regim de autostradă, respectiv înscrierea participanţilor pentru lucrările de proiectare dar şi pentru construirea şi concesionarea viitoarei autostrăzi de centură. Au rămas doar 10 zile pentru ca Minsterul transporturilor să facă acest lucru.

”În martie 2012 va fi lansat anunţul de participare pentru atribuirea constractului de concesiune pentru Centura de Sud a capitalei şi estimăm că la sfârşitul acestui an ar putea începe lucrărilede proiectare şi construcţie pentru acest obiectiv care ar urma să fie finalizat în 2015”, a declarat ministrul Alexandru Nazare.

Conform fişei tehnice publicate de CNADNR, Centura de Sud cu profil de autostradă, va avea o lungime de 48 de km şi va include un număr important de lucrări de artă: 36 de poduri, adică minim un pod la aproape un kilometru de drum, şi patru noduri rutiere care vor lega A0 de infrastructura rutieră a Capitalei.

Pentru construcţia celor 48 de km a fost bugetat un interval de trei ani de la începerea lucrărilor şi un cost total de 902 milioane de euro. La acest preţ de construcţie, fiecare kilometru ar costa cel puţin 18,7 milioane de euro, triplu faţă de costul standard pentru un kilometru de autostradă construită la munte. În acelaşi timp CNADNR nu specifică dacă acest buget prevede şi cheltuieli pentru exproprierea unor terenuri sau nu.

Studiul de fezabilitate pentru A0 fost elaborat de IPTANA încă din 2007, ia consultantul tehnic-juridic, Louis Berger SAS – Louis Berger Grup – Credinvest International Corporate Finance Ltd – Ţucă Zbârcea și Asociaţii, a elaborat studiul de fundamentare pentru concesionare.

Construcţia A0 ar trebui să aibă loc în condiţiile în care CNADNR cheltuie 160 de milioane de euro pentru modernizarea şi lărgirea la 4 benzi a actualei centuri de sud a Capitalei.

A0 ar urma să fie compusă din Centura de Sud în regim de autostradă, pe care ministrul Nazare a anunţat-o deja, şi Centura de Nord, care va închide inelul autostrăzii Bucureştilor. Acest tronson va fi mai lung, ajungând la 52,7 km, însă CNADNR nu a anunţat încă dacă există deja un caiet de sarcini sau un buget previzionat pentru construcţie.

Constructori chinezi

La finalul anului trecut ministrul economiei declara, în urma uneo vizite de lucru în China, că există deja doi constructori asiatici interesaţi de construirea şi concesionarea autostrăzii de centură. Nu este însă exclus ca şi constructorii români să participe individual sau în diferite asocieri la realizarea unui PPP.

Fiind concepută drept o concesiune se pare că viitorul constructor va avea şi drept de administrare pentru o anumită perioadă, nespecificată încă, iar introducerea taxei de autostradă va deveni o certitudine. Conform declaraţiilor reprezentanţilor CANADNR, din 2015, o dată cu finalizarea Autostrăzii de Centură, ar putea fi introdusă o taxă inclusiv pentru A1 şi A2, care să permită întreţinerea celor aproape 300 de km dintre Piteşti şi Cernavodă.

În acelaşi timp, Autostrada Soarelui nu este finalizată, chair şi după trei ani de amânări continue din partea ministrilor care s-au perindat la conducerea transporturilor şi infrastructurii. Astfel că de la Bucureşti la Constanţa drumul pe autostradă se face pe sărite, o parte importantă, între Cernavodă şi Medgidia, fiind încă în construcţie.

RELATED ARTICLES

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

- Advertisment -

Cele mai recente articole

Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

Ads Blocker Detected!!!

We have detected that you are using extensions to block ads. Please support us by disabling these ads blocker.

Powered By
Best Wordpress Adblock Detecting Plugin | CHP Adblock