Constantin Stroe, vicepreședinte Dacia: “Acest timbru de mediu ne-a distrus”

2
425

Constantin Stroe, vicepreședinte Dacia și președinte ACAROM, a ajuns la concluzia că timbrul de mediu a distrus piața, după ce la începutul anului și în anii trecuți reprezentanții industriei auto au susținut acest tip de taxare. Constantin Stroe a fost citat cu declarații împotriva timbrului de mediu de mai multe publicații, între care Capital, B1.ro, gandul.info și Mediafax.ro. Reamintim că, la momentul introducerii timbrului de mediu, presa a atras atenția că timbrul va bloca piața, inclusiv vânzarea de mașini autohtone noi, însă constructorii de automobile și importatorii, prin APIA, au susținut că e singurul mod prin care pot bloca importurile de mașini vechi. Realitatea a demonstrat că lucrurile au stat exact pe dos: au fost blocate vânzările de mașini noi și au crescut importurile de rable.

“Piaţa este catastrofală. Este un dezastru. Singurul lucru care ne-a salvat a fost exportul. Cu 80.000 de maşini vândute în 2012 comparativ cu 351.000 în 2007 nu poate fi făcută o comparaţie. Nu sunt duşmanul celor care vând maşini second-hand, dar nu mă pot împăca cu această realitate criminală. Cum să ţii 2 producători într-o ţară al căror loc pe piaţa se duce sub 11”, a spus Stroe, citat de presă.

Auto Industry News a scris în repetate rânduri despre impactul major pe care timbrul de mediu l-a avut asupra pieței auto, însă reacțiile autorităților și cele ale APIA au fost absente.

“Acest timbru de mediu ne-a distrus. Ştiu că unele decizii sunt politice, dar cum să încurajezi dezvoltarea când ai o piaţă care nu spune nimic Din 337.000 maşini produse în România, doar 8,7 s-au vândut pe piaţa locală, faţă de 28 în Franţa, 27 în Germania şi alte ţări din Europa şi nu numai. Este un procentaj catastrofal. Nu ştiu până unde mai poate merge piaţa. Nu există o altă ţară în lume care produce masini şi care vinde atât de puţin pe piaţa locală”, a arătat Stroe, în publicațiile citate.

Reprezentanții Dacia au făcut parte, la începutul anului, din comisia de negociere, la Ministerul Mediului, susținând introducerea timbrului de mediu și mărirea valorilor pentru anumite categorii.

Cea mai mare problemă pentru Dacia a fost generată de faptul că proprietarii de Logan, prima generație, s-au văzut în imposibilitatea de a-și vinde mașina pentru a cumpăra una nouă, din cauza timbrului de mediu care depășea, pentru unele modele, 2000 de euro. Cei de la Dacia au afirmat la momentul respectiv că vor căuta soluții, însă acestea nu au fost anunțate niciodată.

2 COMENTARII

  1. Cum poti sustine o astfel de taxa, omorand pur si simplu proprietarii de masini E3 si E4, chiar cei pe care te bazai ca potentiali clienti. Cum poate fi acceptata aberatia aceasta de taxa prin care cetateanul roman este discriminat in libera circulatie a marfii fata de german. Romanul ca sa poata vinde o masina E4 trebuie sa scada din pretul de vanzare valoarea timbrului de mediu, altfel nu o poate vinde. Mai grav, cand termini leasingul inceput in 2009 si vrei sa treci masina pe numele tau nu o poti face decat cu plata taxei inepte. Politica voastra nu a facut decat sa umple tara de rable care circula, ne pun viata in pericol si polueaza atmosfera.

  2. Foarte bine sintetizat Alina. Dl. Stroe incepe sa semene cu Presedintele. Azi zice una maine alta. De facut amandoi nu fac nimic decat sa incurce pe ceilalti. Stroe inca nu are si puterea de a fi un dictator.
    Nu sunt de acord cu exprimarea ca au fost afectati numai proprietarii de Logan. Toti au fost in egala masura. Pt. ceilalti a fost chiar mai greu. Avand o masina E4 de 15-20 000 de euro sperai s-o poti da si chiar daca e criza sa iei una noua dar mai ieftina. Ceea ce nu a mai fost posibil.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.