Jan Kopecký continuă seria succeselor din 2013, Raliul Sibiului aducându-i cea de-a patra victorie din acest sezon. Liderul clasamentului actual al Campionatului European de Raliuri s-a impus în fața campionului local en-titre, Francois Delecour, după ce a dominat majoritatea probelor speciale.
Lupta a demarat vineri, pe Dobârca. Francois Delecour a fost cel mai rapid în prima proba a raliului, compatriotul său, Bryan Bouffier, preluând conducerea după cea de-a doua specială. Șansele lui Bouffier s-au spulberat, însă, în speciala a patra. De vină au fost problemele tehnice întâmpinate de francez: suspensia Peugeot-ului 207 Super 2000 a cedat. Nici Delecour nu a fost ocolit de ghinion. Acesta s-a văzut nevoit să reducă tempo-ul pentru a menaja motorul supraîncălzit al mașinii sale.
Favorizat de problemele întâmpinate de principalii săi rivali, Jan Kopecký a preluat rapid șefia clasamentului. Avansul lui Kopecký s-a mărit considerabil, după ce cehul a câștigat specialele cinci și șase. Ultima probă, celebra Șanta, a fost revendicată de Francois Delecour, care s-a impus cu un avans de 10,6 secunde.
A doua zi a Raliului a debutat cu victoria lui Kopecký pe speciala Sadu. Avansul inițial, de 15,4 secunde, a rămas în picioare și în următoarele probe, pe măsură ce Delecour, descurajat de probleme la amortizoarele față, a ales să nu forțeze și să-și conserve poziția de lider în Campionatul National de Raliur. Astfel, niciun obstacol nu a mai stat în calea lui Kopecký spre victorie, pilotul Skoda Motorsport cucerind Raliul Sibiului, cu un avans final de 3 minute și 12 secunde.
„A fost un raliu dificil. Temperaturile ridicate nu ne-au pus probleme atât de mari, dar au fost mulți bolovani pe probe și trebuie să știi exact când să forțezi și când să nu. A fost o luptă interesantă cu Bryan și Francois, până când au avut probleme, dar astfel de lucruri se pot întâmpla oricui în motorsport”, a spus liderul clasamentului general din Campionatul European de Raliuri FIA.
Francois Delecour s-a impus în Campionatul Național de Raliuri Dunlop, francezul fiind urmat de Marco Tempestini și David Botka.
CLASAMENT (TOP 10) (dupa 14 probe speciale, 216,34 km)
1 Jan Kopecký (CZE)/Pavel Dresler (CZE) ŠKODA Fabia 2000 2h18m07.8s
2 François Delecour (FRA)/Dominique Savignoni (FRA) Peugeot 207 S2000 +3m12.8s
3 Toshi Arai (JPN)/Anthony McLoughlin (AUS) Subaru Impreza R4 STI +6m03.6s
4 Marco Tempestini (ROU)/Lucio Baggio (ITA) ŠKODA Fabia 2000 +7m33.1s
5 Dávid Botka (HUN)/Péter Mihalik (HUN) Mitsubishi Lancer Evolution IX R4 +7m48.3s
6 Vali Porcisteanu (ROU)/Dan Dobre (ROU) Mitsubishi Lancer Evolution X +8m39.8s
7 Jaroslav Orsák (CZE)/Lukáš Kostka (CZE) Mitsubishi Lancer Evolution IX R4 +9m15.6s
8 János Puskádi (HUN)/Barna Gódor (HUN) ŠKODA Fabia S2000 +9m59.4s
9 Antonín Tlusťák (CZE)/Jan Škaloud (CZE) ŠKODA Fabia S2000 +11m39.1s
10 Sebastian Barbu (ROU)/Horatiu Baltador (ROU) Citroën DS3 R3T +18m33.0s
ERC Production Car Cup:
Toshi Arai (JPN)/Anthony McLoughlin (AUS) Subaru Impreza R4 STI
ERC 2WD Championship:
Sebastian Barbu (ROU)/Horatiu Baltador (ROU) Citroën DS3 R3T
ERC Ladies’ Trophy:
Molly Taylor (AUS) Citroën DS3 R3T
Colin McRae ERC Flat Out Trophy:
Vali Porcisteanu (ROU)