Care sunt riscurile la care se expun clienții de mașini second-hand și cum pot fi evitate

0
369

Anul trecut, pe piata interna 205.000 de masini second-hand si-au schimbat proprietarul, iar alte 221.000 de masini second-hand au fost aduse in tara. Un studiu facut de Autovit.ro ne arata care sunt principalele probleme care pot aparea atunci cand vrei sa cumperi un automobil la mana a doua si care sunt cele mai la indemana metode pentru a preveni o frauda.

Autovit.ro si ExactCC au realizat o cercetare pentru a afla ce aspecte sunt importante pentru romanii care au cumparat sau vor sa-si cumpere o masina second-hand si cum se documenteaza acestia pentru achizite.

Cercetarea a fost realizata la finalul anului 2013 pe un esantion de 919 persoane si cuprinde doua categorii de respondenti: cei care au achizitionat masini second-hand in ultimul an si cei care intentioneaza sa cumpere in urmatoarele 12 luni.

Rezultatele arata ca cele mai multe persoane se bazeaza pe propriile cunostinte sau pe cele ale prietenilor cand vine vorba de un automobil la mana a doua, iar cele mai relevante subiecte pentru cercetare sunt, legislatia in vigoare, datele tehnice ale masinii, dar si dotarile acesteia.

Cand vine vorba despre recomandarile privind achizitionarea unei masini second-had, pe primul loc ca grad de incredere sunt situate cunostintele si prietenii (57%) si abia pe locul doi mecanicii dintr-un service autorizat al marcii (46%). Pe locul trei site-urile cu anunturi auto (43%) iar pe ultimul loc reprezentantii targurilor auto (21%).

Principalele pericole care pot aparea in cazul unui automobil rulat sunt legate de identitatea vehiculului, provenienta legala a acestuia, gradul de poluare, starea tehnica si rulaj.

Multe dintre aceste probleme pot fi evitate daca potentialii clienti urmaresc anumite proceduri si nu se lasa infuentati de povestea vanzatorului.

In primul rand cumparatorul trebuie sa discute direct cu proprietarul masinii, titularul documentului original de imnatriculare.

Tranzactia sa se realizeze numai dupa ce cei doi merg impreuna la RAR de unde sunt eliberate documentele specifice, printre care si “Certificatul de autenticitate”.

Nu trebuie uitata nici diagnostigarea autovehiculului la un service autorizat care poate oferi un istoric al masinii si, cel mai important, poate verifica daca numarul kilometrilor afisati pe bord este cel real. In urma acestei verificari pot iesi la iveala anumite probleme tehnice care sa influenteze pretul final de vanzare, dar si daca masina a fost implicata intr-un accident.

Nu in ultimul rand, un automobil rulat nu ar trebui achizitionat fara cele doua chei originale livrate de producator.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.